۲۵۰۰ مسجد پايتخت ميزبان جشن‌هاي دهه كرامت هستند

۲۵۰۰ مسجد پایتخت میزبان جشن‌های دهه كرامت هستند

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام مقيسه گفت: ۲۵۰۰ مسجد پايتخت ميزباني جشن‌هاي دهه كرامت را برعهده دارند. عيادت از سالخوردگان و بيماران، ويژه‌برنامه «۱۰ شب، ۱۰حديث رضوي» و جشن «زيرسايه خورشيد» از برنامه‌هاي اين دهه است.

  به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «بهزاد مقیسه» با اعلام ویژه برنامه‌های مساجد تهران همزمان با دهه کرامت، اظهارکرد: جشن‌های دهه کرامت از اول تا یازدهم ذی القعده در  بیش از 2 هزار و 500 مسجد تهران برگزار می شود.

 نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در 170مسجد مزین به نام‌های امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و حضرت احمد بن موسی(علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: همزمان با این ایام باشکوه، در مساجد محوری هر منطقه یک ویژه برنامه برگزار می شود، ضمن اینکه بحث آذین‌بندی مساجد و محلات هم در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد.

 حجت‌الاسلام مقیسه ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) همایش و مراسم جشنی برای دختران مسجدی همراه با تجلیل از دختران نمونه برگزار می شود. علاوه برآن برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی و برگزاری مراسم قرائت زیارت امین‌الله در روز هفتم دهه کرامت که با عنوان «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی» نامگذاری شده، انجام می شود.

 نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت از برگزاری حلقه‌های معرفتی جوانان به منظور تبیین گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: غباروربی از مزار شهدا و تجلیل از مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، عیادت از سالخوردگان و بیماران مسجدی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان بخش دیگری از برنامه‌های دهه کرامت در مساجد است.

 وی با اشاره به نامگذاری روز 21 تیرماه با عنوان روز «حجاب و عفاف» تاکید کرد: همزمان با این روز، اجتماع بانوان فاطمی همراه با حضور در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه برگزار و غرفه های پاسخگویی به سوالات و ارایه مشاوره در مساجد محوری محلات برگزار می شود. ارائه خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی، پخش صلوات خاصه امام رضا(علیه‌السلام) هر شب در ساعت 20 در طول دهه کرامت از مساجد بویژه مساجدی که مزین به نام امام رضا(علیه‌السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) هستند نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این دهه است.

 حجت‌الاسلام مقیسه با اعلام اجرای ویژه برنامه «10 شب، 10حدیث رضوی»، بیان کرد: در این برنامه حدیثی از امام رضا(علیه‌السلام) قرائت شده و سپس توسط امام جماعت تفسیر و تبیین می‌شود.

 وی همچنین از برگزاری جشن «زیر سایه خورشید» با همکاری آستان قدس رضوی خبرداد و گفت: توزیع بسته‌های تبرکی آستان قدس رضوی و عیادات از بیماران توسط خادمین در قالب این برنامه انجام می ‌شود.

 گفتنی است، شعار برنامه‌های دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(علیهم‌السلام)» ‌است.

 

 

پایان پیام/م