اجرای طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» به همت مسجد جمکران/ توزیع ۶۰ هزار پرس غذا بین محرومان

اجرای طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» به همت مسجد جمکران/ توزیع ۶۰ هزار پرس غذا بین محرومان

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
صدوقی از اجرای طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» در ماه رمضان و به همت دفتر نمایندگی تهران مسجد جمکران خبر داد و گفت: با همکاری خیران و گروه‌های جهادی و ذیل این طرح ۶۰ هزار پرس غذای گرم بین محرومان شرق تهران و روستاهای منطقه کهریزک توزیع می‌شود.

«ابراهیم صدوقی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره فعالیت دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، اظهار کرد: طبق ماموریت های محوله توسط قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» این دفتر اقدام به راه اندازی طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» کرده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: طبق تجربیات سال های قبل مطلع بودیم که اهالی تهران به سفره داری و اطعام محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اهتمامی ویژه دارند، از این رو، کوشیدیم این نیات خیر را از طریق طرح «سفره مجازی» تجمیع کنیم که در نتیجه آن و با همکاری گروه های جهادی و خیران بالغ بر 24 هزار پرس غذای گرم و پک افطاری و نمک تبرک جمکران با نشان «بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي» در مناطق شرق و جنوب شرق و روستاهای کهریزک مثل شورآباد توزیع شد.

 

صدوقی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان 35 هزار پرس غذای گرم دیگر بین مستمندان توزیع می شود. به طور کلی برای کا ماه مبارک عدد تقریب 60 هزار پرس به ارزش 300 میلیون تومان پیش بینی شده که همه هزینه آن از سوی بانیان تامین شده است.

 

 

وی درباره نحوه طبخ و توزیع این غذاها، ابراز کرد: کار طبخ و توزیع به همت خادمان افتخاری، خیران و گروه های جهادی همکار با دفتر نمایندگی تهران میعادگاه منتظران در حال انجام است، بدین ترتیب که سه آشپزخانه در سه مسجد مناطق شرق تهران هر شب کار طبخ و توزیع حدود 1300 پرس غذای گرم را انجام می دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین، با چند خیریه هم رایزنی کردیم تا با سبدهای کالای تهیه شده توسط آنها، گوشت تبرکی قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) با نشان «بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي» و با محور دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت(عج) هم توزیع شود.

 

صدوقی اعلام کرد: دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری برای راه اندازی رزمایش مواسات و کمک مومنانه، تا کنون 40 راس گوسفند را قربانی و بسته های یک کیلیویی گوشت آنها را بین محرومان توزیع کرده است.

 

وی با بیان اینکه دفتر تهران همسو با اولویت ها و اهداف قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» در رزمایش مواسات شرکت می کند، خاطرنشان کرد: هدف ما و قرارگاه ایجاد انس آحاد مردم با امام زمان(عج) است و می کوشیم هم گوشت تبرکی و هم غذای گرم به اسم هدیه امام زمان(عج) در سفره محرومان برود.

پایان پیام/ 9