توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان توسط کانون مسجد «نور» شیراز

توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان توسط کانون مسجد «نور» شیراز

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
رضا زاده گفت: ۲۰۰ بسته معیشتی به مناسبت نیمه ماه رمضان و ولادت «امام حسن مجتبی (ع)» تهیه شد و با همت اعضای هیئت ها و کانون فرهنگی هنری مسجد «نور» به دست نیازمندان رسید.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» با اشاره به توزیع 200 بسته معیشتی برای نیازمندان در شیراز به مناسبت نیمه ماه رمضان و ولادت «امام حسن مجتبی (ع)» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در مرحله اول از طریق گروه های آشنا دعوت به همکاری کردیم که هیئت های «متحده فاطمیه»، «محبین اهل بیت (ع)» و کانون فرهنگی هنری مسجد «نور» شیراز در تهیه و توزیع بسته های معیشتی مشارکت فعال داشتند.


مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» افزود: برای شناسایی افراد نیازمند در بحران کرونا اقدامات لازم توسط اعضای هیئت های مسجد انجام شد سپس، خرید اقلام و بسته بندی به انجام رسید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با ابراز خرسندی از حضور جهادی اعضای هیئت «متحده فاطمیون» و هیئت «محبین اهل بیت (ع)» در مسجد «نور» شیراز، عنوان کرد: 10 نفر با خودروهای شخصی خود از اعضای این هیئت ها، 150 بسته تهیه شده را به درب منازل نیازمندان شناسایی شده بردند.

 

رضا زاده ادامه داد: از طریق تعامل با اتحادیه صنف فرش فروشان شیراز، گاری برای بازار وکیل نیز ثبت نام شدند و با مراجعه به مسجد ۲۵ نفر از این بار باران بسته های معیشتی را دریافت کردند.

 

وی تاکید کرد: همچنین 30 نفر از ساکنان اطراف مسجد نیز با مراجعه به مسجد از بسته های معیشتی شامل مرغ، برنج، روغن، سویا، روغن، ماکارانی، نخود، مایع ظرفشویی، ماسک و دستکش، برخوردار شدند.


رضا زاده تصریح کرد: در شرایط فعلی کار خاصی انجام نداده ایم اما همین که همدلی خود را نشان دهیم و قدرت تاب آوری افراد در شرایط خاص را افزایش دهیم، اقدام موثری است.

 

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» با اشاره به الگوبرداری از سیره ائمه اطهار (ع)، گفت: این سیره همدلی با الگو برداری از زندگی امام «حسن مجتبی (ع)» که سه روز با آب افطار کردند و غذای خود را در روز اول به مسکین، روز دوم یتیم و روز سوم به اسیر دادند، الگو برداری شده است.

 

گفتنی است، مرحوم آیت الله العظمی «سید نورالدین حسین الهاشمی» که آرامگاه وی در مسجد «نور» قرار دارد، یکصد سال قبل در زمان شیوع حصبه، دکتر، دارو و غذای رایگان در اختیار مردم شیراز قرار داد و در چهار گوشه شهر زیارت عاشورا برای دفع بلا برگزار کرد.

پایان پیام/ 130