از اجرای سرودهای خیابانی تا کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد در ماه ضیافت الهی

از اجرای سرودهای خیابانی تا کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد در ماه ضیافت الهی

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
راه‌اندازی پویش ملی «ضیافت کریمانه» به مناسبت ولادت امام حسن(ع)، تولید سرود در مدح کریم اهل‌بیت(ع) توسط گروه «پیروان ولایت» و اقدامات کانون «امام حسن مجتبی(ع)» در رزمایش کمک مومنانه ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۲۰ اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیستمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹:

 

راه‌اندازی پویش ملی «ضیافت کریمانه» به مناسبت ولادت امام حسن(ع)/ اجرای طرح «#هر خانواده، یک افطاری»

 

 

 

 

حجت‌الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد خبرگزاری شبستان از راه اندازی پویش ملی ضیافت کریمانه با عنوان اجرای طرح «#هر خانواده، یک افطاری» خبر داد و اظهار کرد: این پویش به مناسبت ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) در راستای رزمایش همدلی به منظور اطعام نیازمندان راه اندازی شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در این طرح قرار است، خانواده هایی که تمایل به اطعام و افطاری دادن به نیازمندان را دارند به مساجد محل مراجعه و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای این امر اهدا کنند تا کمک های جمع آوری شده برای اطعام نیازمندان صرف شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس رزمایش مواسات و همدلی مومنانه کمک های قابل توجهی از سوی مساجد جمع آوری شده است، به طوری که جهادگران برخی از مساجد به صورت شبانه روزی مشغول آماده سازی و توزیع افطاری میان نیازمندان هستند.

 

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: گروه جهادی «مهر رضوی» مسجد جعفری (در محله گیشا) تاکنون ۳۱۳ بسته معیشتی برای نیازمندان آماده سازی کرده و در مسجد فیض نیز تاکنون ۲۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است. همچنین در مسجد حضرت خدیجه(س) ورامین نیز در قالب طرح «باران رحمت» اقلام مصرفی خانواده های نیازمند در ماه ضیافت الله پخش شده است.

 

توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان به مناسبت ولادت کریم اهل بیت(ع)

 

 

«قاسم لشکری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهید کاوه» در ایام مقابله با کرونا، اظهار کرد: تا کنون حدود 15 هزار ماسک به همت اعضاء و فعالان این کانون تولید شده و هنوز هم تولید توسط بانوان عضو کانون ادامه دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید کاوه» (در جوار مسجد سیدالشهداء(ع) خراسان رضوی، شریعتی شش، قاسم آباد) تصریح کرد: انجام پنج مرحله ضدعفونی محلات و خیابان های قاسم آّباد هم از فعالیت های این کانون برای مقابله با کرونا بوده است.

 

وی ادامه داد: حدود پنج هزار محلول ضدعفونی تهیه و در مناطق محروم توزیع شد و آب هویج هم به منظور توزیع در بیمارستان های محل حضور بیماران کرونایی توسط اعضا کانون تولید شده و می شود.

 

لشکری درباره برنامه های کانون «شهید کاوه» برای رزمایش مواسات و همدلی، گفت: بین 100 تا 150 بسته حمایتی شامل برنج، ماکارانی، روغن، گوشت، مرغ، خرما، تن ماهی و ... به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همت این کانون در مناطق محروم منطقه توزیع شد.

 

لشکری درباره فعالیت های این کانون در ایام تعطیلی مساجد، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مجازی جزءخوانی قرآن کریم، برگزاری مسابقه کتابخوانی و ... در فضای مجازی ازجمله فعالیت های این ایام است که با راه اندازی کانال مجازی کانون پیگیری می شود.

 

تولید سرود در مدح امام حسن(ع) توسط گروه «پیروان ولایت»/ اجرای سرود «با هم باشیم» در محله‌های بجنورد

 

 

 

 

«علی نامور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، از تولید سرود در مدح امام حسن مجتبی(ع)، به همت گروه سرود «پیروان ولایت » خبر داد و اظهار کرد: این پروژه هنری با تلاش فراوان از اواسط فروردین سال جاری آغاز و از سوی کودکان و نوجوانان عضو در این گروه سرود اجرا شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) استان بجنورد با بیان اینکه در جریان تولید سرود امام حسن مجتبی (ع) معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و حوزه هنری استان مشارکت داشتند، ادامه داد: شاعر این سرود «رضا باقری» است و آهنگسازی آن از سوی «معین جوادی» انجام شده و «آرمان حمیدی»، از هنرمندان موسیقی استان در استودیوی آرمان بجنورد این سرود را ضبط و آماده کرده است.

 

نامور با بیان اینکه در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) محله ویلاشهر بجنورد تلاش داریم به صورت تخصصی در حوزه سرود وارد شویم، افزود: در ایام قرنطینه و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 اجراهای متعددی به همت هنرمندان نوجوان گروه سرود (پیروان ولایت) در نقاط مختلف انجام شد که از آن جمله می‌توان به اجرا در افتتاحیه رسمی رزمایش مواسات در خراسان شمالی و نیز در مرحله دوم این رزمایش به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با سرودهای «ماه خدا» و «بهار مهربانی» اشاره داشت.

 

سرپرست گروه سرود مسجدی «پیروان ولایت» بجنورد در ادامه از اجرای های خیابانی سرود «کنار هم باشیم» برای مردم محله های مختلف بجنورد خبر داد و گفت: در ایام میلاد سبط اکبر نبی مکرم اسلام (ص)، گروه سرود پیروان ولایت علاوه بر سرودهایی که پیش از این ذکر شد، سرود «کنار هم باشیم» را  برای تقویت روحیه همدلی و مواسات بین مردم در ایام قرنطینه و تلاش برای شکست ویروس کرونا و نیز تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اجرا در خیابان های شهر بجنورد اجرا خواهند کرد.

 

نامور افزود: تاکنون محله ویلاشهر بجنورد شاهد اجرای سرود «کنار هم باشیم» بودند، البته این سرود روزهای جمعه و شنبه 19 و 20 اردیبهشت نیز در محلات دیگر از جمله شهرک فرهنگیان، خیابان هجرت و .... اجرا می شود.

 

وی ابراز کرد: این گروه پیش از این به طور تخصصی زیر نظر «الیاس صدری»، یکی از استادان موسیقی استان آموزش دیدند که این کلاس ها به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا برگزار نمی شود.

 

نامور اضافه کرد: تمرینات این گروه سرود در رعایت کامل نکات بهداشتی و پیشگیرانه انجام می شود.

 

وی در پایان به دیگر فعالیت های انجام شده این کانون با همراهی اهالی مسجد اشاره کرد و از تهیه و پخت غذای گرم و توزیع آن در میان خانواده های نیازمند منطقه ویلاشهر بجنورد خبر داد.

 

اجرای طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» به همت مسجد جمکران/ توزیع ۶۰ هزار پرس غذا بین محرومان

 

 

 

«ابراهیم صدوقی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره فعالیت دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، اظهار کرد: طبق ماموریت های محوله توسط قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» این دفتر اقدام به راه اندازی طرح «سفره مجازی به بزرگی تهران» کرده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: طبق تجربیات سال های قبل مطلع بودیم که اهالی تهران به سفره داری و اطعام محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اهتمامی ویژه دارند، از این رو، کوشیدیم این نیات خیر را از طریق طرح «سفره مجازی» تجمیع کنیم که در نتیجه آن و با همکاری گروه های جهادی و خیران بالغ بر 24 هزار پرس غذای گرم و پک افطاری و نمک تبرک جمکران با نشان «بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي» در مناطق شرق و جنوب شرق و روستاهای کهریزک مثل شورآباد توزیع شد.

 

صدوقی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان 35 هزار پرس غذای گرم دیگر بین مستمندان توزیع می شود. به طور کلی برای کا ماه مبارک عدد تقریب 60 هزار پرس به ارزش 300 میلیون تومان پیش بینی شده که همه هزینه آن از سوی بانیان تامین شده است.

 

 

وی درباره نحوه طبخ و توزیع این غذاها، ابراز کرد: کار طبخ و توزیع به همت خادمان افتخاری، خیران و گروه های جهادی همکار با دفتر نمایندگی تهران میعادگاه منتظران در حال انجام است، بدین ترتیب که سه آشپزخانه در سه مسجد مناطق شرق تهران هر شب کار طبخ و توزیع حدود 1300 پرس غذای گرم را انجام می دهند.

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین، با چند خیریه هم رایزنی کردیم تا با سبدهای کالای تهیه شده توسط آنها، گوشت تبرکی قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) با نشان «بِيُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَي» و با محور دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت(عج) هم توزیع شود.

 

صدوقی اعلام کرد: دفتر نمایندگی تهران مسجد مقدس جمکران در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری برای راه اندازی رزمایش مواسات و کمک مومنانه، تا کنون 40 راس گوسفند را قربانی و بسته های یک کیلیویی گوشت آنها را بین محرومان توزیع کرده است.

 

وی با بیان اینکه دفتر تهران همسو با اولویت ها و اهداف قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» در رزمایش مواسات شرکت می کند، خاطرنشان کرد: هدف ما و قرارگاه ایجاد انس آحاد مردم با امام زمان(عج) است و می کوشیم هم گوشت تبرکی و هم غذای گرم به اسم هدیه امام زمان(عج) در سفره محرومان برود.

 

اقدامات کانون «امام حسن مجتبی(ع)» در رزمایش کمک مومنانه/ قرآن؛ محور فعالیت این کانون برتر «فهما»

 

 

«احمد احسانی زارع» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های کانون «امام حسن مجتبی(ع)» شهرستان بدرسکن خراسان رضوی برای رزمایش مواسات و همدلی، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری با الهام از سیره کریم اهل بیت(ع) در امر انفاق و کرامت و در لبیک به رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ابتدای ماه مبارک رمضان 120 بسته معیشتی به ارزش 220 میلیون ریال را میان محرومان شناسایی شده، توزیع کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» ادامه داد: در ادامه حضور در این رزمایش و به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام حسن(ع)، 60 بسته معیشتی دیگر هر کدام به ارزش 220 هزار تومان نیز فردا (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) بین مستضعفان توزیع می شود.

 

وی درباره اولویت فعالیت این کانون شایسته تقدیر در اولین دوره طرح ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)»، بیان کرد: اولویت کانون انجام فعالیت های قرآنی است و در این راستا آموزش در رشته های متنوع اعم از روخوانی و رونخوانی، تجوید و حفظ و ... برگزاری مسابقات، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح تلاوت نور و ... را انجام می دهد.

 

احسانی زارع با بیان اینکه این کانون در اجرای طرح های ملی و سراسری همچون طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» مشارکت دارد، یادآور شد: برگزاری جلسات هفتگی شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر اقداماتی است که باعث کسب رتبه شایسته تقدیر توسط کانون «امام حسن مجتبی(ع)» در طرح ملی فهما شده است.

پایان پیام/ 9