اطعام نیازمندان همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) در صدر برنامه های کانون های مساجد فارس

اطعام نیازمندان همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) در صدر برنامه های کانون های مساجد فارس

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) در کانون های مساجد فارس، گفت: توزیع بسته های معیشتی و اطعام نیازمندان در صدر برنامه ها قرار دارد.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برنامه های مختلفی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تدارک دیده شده است که در حال برگزاری است.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با تاکید بر اینکه توزیع بسته های معیشتی و اطعام نیازمندان در صدر برنامه ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) به لقب «کریم اهل بیت (ع)» شهرت دارند و در روایات و احادیث از دستگیری این امام همام از نیازمندان و گرفتاران نقل های مختلفی ذکر شده است و در این راستا در ایام ولادت این حضرت در نیمه ماه مبارک بخشش و اطعام نیازمندان بسیار مورد توجه احاد مردم قرار دارد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با توجه به ایام شیوع بیماری کرونا، محافل جشن را در بسیاری از مناطق برگزار نکرده و حتی هزینه این مراسم را نیز صرف تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی کرده اند که می توان توزیع نان صلواتی را نیز از جمله این برنامه ها دانست.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به برگزاری محافل جشن و سرور در فضای مجازی و برخی نقاطی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا سفید اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در خصوص معرفی شخصیت والای کریم اهل بیت (ع) به ویژه برای کودکان، نونهالان و نوجوانان نیز مسابقه های فرهنگی، کتابخوانی، هنری، پیامکی و مجازی در حال برگزاری است و محافل قرآنی نیز در بستر فضای مجازی با سخنرانی ائمه محترم جماعات برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد برنامه های رمضان را در قالب طرح ملی «راهکار» که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ابلاغ شده است، اجرا می کنند که این طرح برگزفته از فرامین رهبری در نیمه شعبان و مخفف «رزمایش»، «ایمان»، «همدلی»، «کار»، «ایثار» و «رمضان» است.

 

 

پایان پیام/ 130