۴۸ کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در رویداد ملی فهما حائز رتبه شدند

۴۸ کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در رویداد ملی فهما حائز رتبه شدند

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه۴۸ کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در نخستین رویداد ملی فهما حائز رتبه شدند گفت: کانون‌های مساجد گیلان توانستند بیش از ۷۰۰ هزار امتیاز در این رویداد ملی کسب کنند.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به برگزاری رویداد ملی فهما به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های کانون‌های مساجد با استفاده از سامانه بچه‌های مسجد(سجا) و در قالب رویداد ملی فهما و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد دستور کار است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در قالب این رویداد، ثبت اعضای کانون و تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد دارای امتیاز شده و مجموع امتیازهای کانون بر مبنای توانمندی‌ها و فعالیت‌ها، پایتخت فرهنگ و هنر ایران را مشخص می‌کند.

 

وی با بیان اینکه این طرح در قالب شاخص‌های هجده گانه اجرا شد افزود: قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی‌سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری به‌منظور ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از جمله این شاخص‌ها بود.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با تصریح اینکه ۹۲۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال هستند بیان کرد: مجموع کانون‌های فرهنگی هنری استان گیلان در نخستین رویداد ملی رقابت‌های فهمای سال ۹۸ توانستند بیش از ۷۰۰ هزار امتیاز کسب کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اضافه کرد: در مجموع هزار و ۲۶۲ کانون در سراسر کشور حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

 

وی از کسب رتبه توسط ۴۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور در این طرح ملی خبر داد و اعلام کرد: این تعداد کانون فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در رتبه اول،چهارم و پنجم جای گرفتند.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ادامه داد: این تعداد کانون در مجموع توانستند مبلغ ۱۲۷ میلیون و۴۰۰ هزار تومان را جذب و به خود اختصاص دهند که ۶۵۴ میلیون ریال به‌صورت حمایت مالی و ۶۲۰ میلیون ریال بسته‌های اهدایی کتاب است.

 

وی با بیان اینکه حمایت مالی کانون‌های رتبه‌های یک و چهار واریز شده است اعلام کرد: کانون‌های دارای رتبه پنجم پس از تکمیل اطلاعات سامانه مبالغ تخصیصی را دریافت می‌کنند.

 

پایان پیام/ 84