گشایش سفره کرامت توسط بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذا بین محرومان در شب و روز ولادت امام حسن(ع)

گشایش سفره کرامت توسط بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذا بین محرومان در شب و روز ولادت امام حسن(ع)

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اعلام اجرای طرح «سفره کرامت» توسط کانون‌های مساجد در سالروز ولادت امام حسن(ع)، گفت: کانون‌های مساجد تهران ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم را با کمک ۱۲۰۰ مسجد در شب و روز میلاد کریم اهل‌بیت(ع) طبخ و بین محرومان توزیع کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت و مظهر صبر، سخاوت و احسان، اظهار کرد: ماه رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی دوچندانی که زندگی اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان را تحت تاثیر قرار داده است عرصه ای برای تمرین بیشتر سخاوت و بخشش و احسان است.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه امام حسن(ع) را الگوی تام و تمام انسانیت و کرم خواند و افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زادروز اولین گل بهشتی زهرای مرضیه و دومین امام همام شیعیان، مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان، در قالب طرح ملی راهکار اقدام به برپایی «سفره کرامت» کرده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه «مردم ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند»، گفت: رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیرو فرامین معظم له در حال اجرا است. در این راستا در شب و روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم در یک هزار و ۲۰۰ آشپزخانه مساجد پخت و توسط کانون های مساجد استان تهران توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، با بیان اینکه هر آشپزخانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۵۰۰ پرس غذا تهیه کرده است، ابراز کرد: نیازمندان همسایه و پیرامون مساجد در اولویت اول توزیع قرار دارند و باقی غذاها نیز میان خانواده های بی سرپرست و نیازمند در مناطق محروم و حاشیه نشین تهران توزیع می‌شود.

 

وی گفت: زمان پخت غذا در آشپزخانه‌های مساجد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا غذای گرم یک تا دو ساعت قبل از افطار توزیع شده و به دست نیازمندان برسد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به راه اندازی کاروان شادی به منظور ایجاد نشاط معنوی در نقاط مختلف تهران بزرگ، گفت: بچه‌های مسجد در روز و شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در قالب ۱۱۰ کاروان شادی با حضور در مناطق و شهرک های مسکونی تهران با پخش سرود و مولودی خوانی سعی کردند فضای شادی و نشاط معنوی را در این روز خجسته و مبارک، برای روزه داران به ارمغان ببرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با اشاره به اجرای برنامه های مشابه با محوریت کانون‌های مساجد در نقاط مختلف کشور، گفت: پخش سرودها و آواهای دلنشین مذهبی از کاروان های شادی، لحظات بسیار معنوی را برای مردم ایجاد کرد. گروه های سرود بچه های مسجد نیز به اجرای میدانی سرود پرداختند.

پایان پیام/ 9