کارکرد کانون های مساجد همان کارکرد مساجد در صدر اسلام است

کارکرد کانون های مساجد همان کارکرد مساجد در صدر اسلام است

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
سعادت گفت: با نگاه به صدر اسلام می توان دریافت مسجد علاوه بر برگزاری نماز و مباحثه عبادی کارکردهای دیگری هم داشته و کارکرد کانون های مساجد همان کارکرد مساجد در صدر اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالعلی سعادت»، امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در مراسم انعقاد تفاهم نامه کانون های مساجد فارس با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس که در محل کمیته امداد فارس برگزار شد، گفت: با نگاه به صدر اسلام می توان دریافت مسجد علاوه بر برگزاری نماز و مباحثه عبادی کارکردهای دیگری هم داشته است.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه من در سامانه بچه های مسجد کارهای زیبای اعضای کانون های مساجد را مشاهده کردم و دریافتم کارکردهای آنان همان کارکردهای مساجد در صدر اسلام است، تاکید کرد: از ظرفیت کانون ها برای مددجویان و امداد استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی برای این تفاهم نامه برگزار شد، افزود: کارها و مباحث فرهنگی در دستور کار ۲ سازمان قرار دارد در دسترس بودن مساجد یکی از مسائلی است که در توسعه فرهنگی کمک شایانی می کند.

 

سعادت با اشاره به اینکه اجرای طرح های اکرام ایتام جمع آوری فطره از جمله برنامه هایی است که مساجد می‌توانند در آن به کمیته امداد کمک کند، اظهار کرد: اجرای طرح «شهید ابراهیم هادی» در کانون ها باعث افزایش حامیان ایتام از طریق کانون های مساجد می شود.

 


 

پایان پیام/ 130