افتتاح بیش از یک هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد فارس در نیمه دوم خرداد

افتتاح بیش از یک هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد فارس در نیمه دوم خرداد

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
بذرافشان گفت: بیش از یک هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در نیمه دوم خرداد امسال بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذرافشان»، امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در مراسم انعقاد تفاهم نامه کانون های مساجد فارس با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس که در محل کمیته امداد فارس برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) با نگاه ژرف و عمیق کمیته امداد را راه اندازی کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تاکید کرد: کمتر از یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) این شجره را ایجاد کردند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم به این سازمان نگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکهدر حدود بیش از چهار سال که من افتخار خادمی مردم و محرومین را دارم توفیقات خوبی شکل گرفته است که باعث آرامش درونی من به همکاران شده است، افزود: در حوزه صدقات تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲۸ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شد این در حالیست که پایان سال ۹۴ که سازمان را به عهده گرفتم حدود ۱۵ میلیارد تومان بود که این افزایش حدود 2 برابر ۳۷ سال گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث اکرام ایتام تا پایان سال ۹۸ میزان ۸۲ میلیارد تومان برای محسنین و ایتام جمع‌آوری شد که در این چهار سال میزان این کمک ها، سه برابر ۱۶ سال گذشته بوده است، یادآور شد: سهم فقرا در سال ۹۴ یکصد میلیون تومان بود که امروز به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده است و در حوزه حامیان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری و مسکن سازی برای مددجویان در رتبه اول کشور قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جهیزیه هم تاکنون یک هزار بسته جهیزیه در سری اول بین زوج های نیازمند توزیع شد و یک هزار و ۵۰۰ بعد از نیمه خرداد توزیع خواهد شد، اضافه کرد: بیش از یک هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در نیمه دوم خرداد امسال بهره برداری می رسد.

بذرافشان با اشاره به اینکه مرکزهای نیکوکاری فرصت های خوبی هستند، افزود: سال های پیش حامیان از دل مساجد، حسینیه ها و شب‌های قدر بیرون می آمدند اما امسال به علت شیوع کرونا و تعطیلی برنامه های مذهبی این نگرانی وجود دارد اما امید است با همکاری کانون های مساجد این مشکل هم مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری زکات فطره مساجد ورود پیدا کنند و زکات هر مسجدی برای نیازمندان همان منطقه هزینه شود، اظهار کرد: اگر نیازمندی در آن منطقه وجود نداشت هزینه با نظارت معتمدین محل به محل های نیازمندان ارسال خواهد شد.

بذرافشان افزود: سامانه برای توزیع عادلانه در کمیته امداد هم راه اندازی شده است.

پایان پیام/ 130