همت جهادی و مومنانه کانون صاحب الزمان(عج) لنگرود در روزهای کرونایی

همت جهادی و مومنانه کانون صاحب الزمان(عج) لنگرود در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد صاحب الزمان(عج) در قالب قرارگاه طلاب لنگرود، همت جهادی و کمک مومنانه را معنا کردند.

حجت الاسلام «سیدحبیب الله ایمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات جهادی کانون صاحب‌الزمان(عج) لنگرود در خدمات‌رسانی به مردم این شهر اظهارداشت: ویژگی این کانون حضور در حوزه علمیه لنگرود و بهره‌‌مندی از ظرفیت طلاب است.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان(عج) لنگرود با روایت جهاد اعضای کانون گفت: از ابتدای شیوع کرونا، اعضای کانون با مشارکت طلاب حوزه، در قالب قرارگاه جهادی طلاب لنگرود اقدام به خدمات‌رسانی به مردم بهمنظور پیشگری از این ویروس منحوس کردند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی این کانون در روزهای کرونایی اشاره و بیان کرد: با تعطیلی مساجد به‌منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و پرهیز از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌ها، فعالیت‌های مساجد نه تنها تعطیل نشد بلکه جهاد بچه‌مسجدی‌ها آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام ایمانی با اشاره به دوخت ماسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همت ۱۰نفر از خواهران طلبه عضو کانون افزود: در ایام مقابله با کرونا یک هزار و ۵۰۰ ماسک در قالب بسته بهداشتی در شهر توزیع شد.

 

*اجرای گروه سرود کانون صاحب‌الزمان(عج) در ۱۷ نقطه لنگرود

وی ادامه داد: در راستای پویش «در خانه می‌مانیم» و ایجاد دلگرمی و امید میان مردم، گروه سرود سیار کانون صاحب الزمان(عج) متشکل از پنج نفر از نوجوانان عضو کانون تشکیل شد تا در محله‌های مختلف به اجرای سرود بپردازد.

حجت‌الاسلام ایمانی با بیان اینکه این گروه سرود در مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازد تصریح کرد: تاکنون ۱۷ نقطه از شهرستان لنگرود شاهد سرودخوانی نوجوانان این کانون بوده است.

 

وی در ادامه به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: در راستای این رزمایش و لبیک به فرامین رهبری در کمک مومنانه به نیازمندان، بسته‌بندی اقلام حمایتی توسط قرارگاه جهادی طلاب در دستور کار قرار گرفت.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صاحب الزمان(عج) لنگرود افزود: در مرحله اول این رزمایش ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش اقتصادی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده و آسیب‌دیده از کرونا شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش در قالب اردوی جهادی در یکی از روستاهای اطراف لنگرود اجرا می‌شود عنوان داشت: در این مرحله، احداث یک واحد مسکونی برای خانواده نیازمند آغاز می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ایمانی به اجرای برنامه‌های مسجد در فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: با شیوع کرونا و تعطیلی مساجد، کانال مسجد گلشن در فضای مجازی راه‌اندازی شد و تمام برنامه‌های مسجد با بهره‌گیری از این فضا، برای اعضای مسجد برگزار می‌شود.

 

وی از پخش روزانه شرح دعای روز توسط امام جماعت در کانال مسجد خبر داد و خاطرنشان ساخت: مراسم گرامیداشت شب‌های قدر نیز در این کانال برای اعضای کانون پخش می‌شود.

پایان پیام/ 84