بازگشایی تعداد معدودی از مساجد زنجان در شب های قدر

بازگشایی تعداد معدودی از مساجد زنجان در شب های قدر

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
در راستای بازگشایی مساجد جلسه ای شامگاه گذشته با حضور امام جمعه و استاندار زنجان برگزار شد و مقرر گردید تعداد معدودی از مساجد زنجان در شب های قدر بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در جلسه ای که دیشب با حضور امام جمعه و استاندار زنجان برگزار شد ضمن تاکید بر تعطیلی مساجد استان زنجان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بر بازگشایی تعداد معدودی از مساجد تاکید کرد.

 

در این جلسه که بر تعطیلی مساجد استان تاکید شد، مقرر گردید تا مساجد شهرستان های تابعه هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تائید ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی شود.

 

از آنجائیکه شهر زنجان در وضعیت قرمز وشهرستانهای استان زرد هستند تاکید گردیده تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، زمینه انتقال این بیماری و افزایش مبتلایان به این ویروس فراهم نشود.

 

در این جلسه مقرر شد مساجد و مراکزی که شرایط لازم برای برنامه های شب قدر دارند وبا اولویت در فضای باز با رعایت فاصله ی اجتماعی مراسم شب قدر برگزار شود.

 

به اطلاع مردم ومومنین می رساند که برنامه محوری شهر از محل امامزاده ابراهیم زنجان برای استفاده همه مردم استان از شبکه اشراق پخش خواهد شد .

 

در دیگر مساجدی که از طرف ستاد اعلام شده به صورت محدود برنامه اجرا خواهد شد که توصیه ما برای مردم استفاده از صدا وسیما وماندن در خانه هست.

 

نکاتی که برای حضور مردم باید رعایت شود این است که مراسم در این مساجد محدود از ساعت 23 تا ۱ بامداد خواهد بود.

 

از حضور کودکان  وسالمندان وکسانی که بیماری زمینه ایی دارند جلوگیری خواهد شد؛ همچنین افراد شرکت کننده باید از وسایل شخصی مثل مهر، سجاده، کتاب دعا، قرآن وچادر نماز استفاده کنند.

 

لذا از همه مردم خدا جو درخواست می گردد نهایت همکاری با ارکان مسجد، امام جماعت، هیات امناء وپایگاه بسیج برای ایجاد نظم بیشتر داشته باشند تا برای یک امر مستحبی مرتکب معصیت نشویم.

پایان پیام/ 73