لبیک کانون فرهنگی و هنری «سماء» دهدشت به رزمایش «مواسات و همدلی مومنانه»

لبیک کانون فرهنگی و هنری «سماء» دهدشت به رزمایش «مواسات و همدلی مومنانه»

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
اعضای کانون فرهنگی و هنری «سماء» به همراه هیئت مذهبی مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) دهدشت در راستای مبارزه با شیوع کرونا، به یاری نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از این بیماری منحوس شتافتند.

 خبرگزاری شبستان ، یاسوج: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم شاهد عزم همگانی برای مقابله با این ویروس منحوس هستند.

 

در این روزها هر شخص، نهاد و ارگانی اعم از نیروهای سپاه، ارتش، گروه های جهادی و مردمی، سازمان های مردم نهاد و ادارات و نهادهای دیگر به یاری شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمده اند تا شعار «همه با هم کرونا را شکست می دهیم» به منصه ظهور برسد.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا ابتدا در راستای ضدعفونی مساجد و فضای کانون تلاش کرده و سپس به یاری مردم شتافتند.

بانوان در قالب گروه های جهادی مشغول دوخت ماسک های پارچه ای و توزیع در بین مناطق محروم هستند و بسیاری از جوانان پسر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای سم پاشی و ضدعفونی محیط شهرها به ویژه در مناطق محروم و روستاها مشارکت دارند.

 

برخی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم با حضور در پایگاه های گروه های بهداشتی سطح استان، در راستای کمک به مردم و شبکه بهداشت و درمان استان و همچنین تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی تلاش می کنند.

 

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی خودجوش و مردمی سطح مسجد و کانون ها، شهرها و روستاها را ضدعفونی می کنند و در سطح گسترده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر فعالیت داشته اند.

 

ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد نیز از دیگر برنامه های اعضای کانون هاست.

در این بخش محتوای آموزشی تجهیز کانون‌ ها و کتابخانه‌ های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام ‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس ‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

 

در شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از همان ابتدای ورود بیماری سنگرهای مبارزه با کرونا در مساجد و دیگر نهادهای شهرستان شکل گرفت و گروه‌ های بسیاری به صورت خودجوش فعالیت خود را در این راستا آغاز کردند.

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان همگام با دیگر گروه های مردمی با ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف شهری، روستایی، معابر عمومی، منازل و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، گام های موثری در راستای پیشگیری از بیماری کرونا برداشتند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کهگیلویه بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش «مواسات و همدلی مومنانه به نیازمندان» فعالیت خود را آغاز کردند.

 

جوانان مذهبی و مسجدی در این رزمایش بزرگ باز هم صحنه‌ های زیبایی از نوع دوستی و کمک مومنانه در شهرستان کهگیلویه را به نمایش گذاشتند.

اعضای کانون فرهنگی و هنری «سماء» به همراه هیئت مذهبی مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) دهدشت در راستای مبارزه با شیوع کرونا، به یاری نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از این بیماری منحوس شتافتند.

 

این جوانان مسجدی و انقلابی کمک های مردمی خیرین را جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی، بین نیازمندان آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا تقسیم می کنند.

پایان پیام/ 82