مراسم « شب‌‌های قدر» در مساجد گیلان برگزار می شود

مراسم « شب‌‌های قدر» در مساجد گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام مهدوی از برگزاری مراسم‌های ویژه شب قدر در همه مساجدی که پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کنند، خبرداد.

حجت الاسلام «سعید مهدوی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به ماه پر فیض رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و در این ماه پرفضیلت بخشش گناهان و بندگی در آیات و روایات بسیار سفارش شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه کرونا ویروس بسیاری از تجمع‌های مذهبی را تعطیل کرده بود افزود: با هم‌دلی و اتحاد همه نیروهای نظامی و امنیتی، روحانیون و گروه‌های جهادی و مردمی در کنار کادر درمان شاهد سیر نزولی این بیماری منحوس در جامعه هستیم.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت چند شهرستان گیلان سفید اعلام شده است و طبق دستورهای ابلاغی، بسیاری از مساجد، مدارس و دیگر مکان‌های عمومی با رعایت پروتکل بهداشتی بازگشایی می‌شوند.


حجت الاسلام مهدوی به ویژه برنامه‌های شب‌های قدر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مساجدی که پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند، می‌توانند برگزارکننده مراسم‌های ویژه شب‌های قدر باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است افزود: رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته الزامی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: همه افراد در محل برگزاری مراسم باید ماسک و دستکش داشته باشند.


حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: افراد شرکت‌کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند.

پایان پیام/ 383