بچه مسجدی ها نان آور خانوارهای نیازمند

بچه مسجدی ها نان آور خانوارهای نیازمند

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
مهدی صالحی نودژ گفت: از ابتدای ماه رمضان برای این که سفره های خانوارهای نیازمندان خالی نماند با همکاری و تلاش اعضای کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان توانستیم  با مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۷۲ سبد غذایی تهیه و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.

«مهدی صالحی نودژ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از ابتدای ماه رمضان برای این که سفره های خانوارهای نیازمندان خالی نماند با همکاری و تلاش اعضای کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان توانستیم  با مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۷۲ سبد غذایی تهیه و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان افزود: با مشارکت اعضای کانون روزانه ۵ نوبت قرآن کریم به نیت اموات ختم می شود و هدایای نقدی که خانواده های متوفی به ما می دهند، صرف تهیه سبد غذایی برای نیازمندان محله می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸ میلیون تومان پول نقد جمع آوری شده است و انتظار می رود تا پایان ماه مبارک رمضان این مبلغ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یابد البته مردم هدیه ختم قرآن کریم را براساس توان مالی خود از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند.

صالحی نودژ بیان کرد: قرار است به منظور مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی مبلغ ۲ میلیون تومان نیز به دفتر امام جمعه شهرستان تحویل دهیم تا در این امر نیز گامی برداشته باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان یادآور شد: طرح ختم قرآن کریم به نیت اموات یا رسم عیدی قدمتی بیش از ۵۰ سال در بین اهالی روستای لاریان دارد و طبق این رسم، هر ساله در اعیاد مذهبی به ویژه در طول ماه رمضان اهالی روستا به نیت اموات خود جلسه ختم قرآن کریم در منازل خود برگزار کرده و در پایان نیز مبلغی به قاریان پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به این که کرونا سفره های مردم را کوچک تر کرده است بنابراین تصمیم گرفتم با مشارکت بچه مسجدی های کانون رسم عیدی را به نیت کمک به نیازمندان اجرا کنیم تا در این شرایط سخت باری از دوش نیازمندان محله برداریم.

صالحی نودژ عنوان کرد: به منظور اجرای این طرح با مشارکت ۱۵۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان ۵ گروه ۳۰ نفری تشکیل داده ایم و هر یک از آنها روزانه یک جز از قرآن کریم را تلاوت می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان در خاتمه ابراز کرد: یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهی دستان است و هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خود وظیفه دارد که به آنها کمک کند.

پایان پیام/ 586