همت جهادی اعضای کانون «یاران مهدی(عج)» در مقابله با کرونا/ از تشکیل گروه «زیتون» تا کمک‌های مومنانه

همت جهادی اعضای کانون «یاران مهدی(عج)» در مقابله با کرونا/ از تشکیل گروه «زیتون» تا کمک‌های مومنانه

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
مدیر کانون فرهنگی هنری «یاران مهدی(عج)» با تشریح فعالیت این کانون مسجدی برای مقابله با کرونا و آسیب‌های آن، گفت: تشکیل گروه جهادی «زیتون» به منظور شرکت در غسل و تدفین جانباختگان کرونایی و کمک مومنانه به محرومان ازجمله این اقدامات است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، حجت‌الاسلام «حسن کرابی»، با اشاره به اقدامات جهادی اعضای کانون فرهنگی هنری «یاران مهدی(عج)» در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: اعضای این کانون با تشکیل گروه جهادی «زیتون» و همیاری طلاب، به صورت خودجوش وارد میدان شده و فعالیت‌های متعددی را به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به منصه ظهور رساندند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «یاران مهدی(عج)» افزود: در این راستا 60 تن از طلاب به صورت داوطلبانه به عضویت این گروه جهادی در آمدند و فعالیت‌های مختلفی در ارایه خدمت به بیماران کرونایی و نیز غسل و کفن و دفن اموات ناشی از بیماری کووید 19 در دستور کار خود قرار دادند که طی این روند مراحل خاکسپاری سه تن از جانباختگان مبتلا به کرونا به همت اعضای این گروه جهادی صورت پذیرفت.
 
 
حجت‌الاسلام کرابی همچنین تهیه بسته‌های ارزاق و معیشتی و توزیع آن به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا را از دیگر اقدامات جهادی انجام شده اعلام و اضافه کرد: 170 پرس غذای گرم با هدف قدردانی از پرسنل بیمارستان  شهر آشخانه تهیه و در میان این پرسنل توزیع شد.

 

 

 
وی مشارکت در بسته بندی و بارگیری 4 هزار بسته غذایی ویژه خانواده‌های نیازمند را از دیگر اقدامات گروه جهادی زیتون برشمرد و افزود: تهیه و تولید ماسک و توزیع بسته‌های بهداشتی و نیز ضدعفونی معابر از جمله اقدامات انجام گرفته طلاب جهادگر عضو کانون فرهنگی هنری یاوران مهدی در این ایام است.
 
 
 

 

 
مدیر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) خاطرنشان کرد: فعالیت گسترده در فضای مجازی و تهیه محتوای فکری و فرهنگی، تبلیغ ارزش‌های دینی در مقابله با ویروس کرونا و نصب شیرآب مقابل داروخانه شهر برای بهداشت عمومی شهروندان و شستشوی دست، از دیگر اقدامات گروه جهادی زیتون زیر نظر کانون فرهنگی هنری یاران مهدی(عج) است.

پایان پیام/ 9