اهدای کتاب با ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کانون‌های برتر طرح‌ ملی «فهما» و مجری «راهکار»

اهدای کتاب با ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کانون‌های برتر طرح‌ ملی «فهما» و مجری «راهکار»

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
سعادتی با اعلام اهدای کتاب به کانون‌های برتر طرح ملی «فهما» و مشارکت‌کننده در طرح ملی «راهکار»، گفت: این کتاب‌ها به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان و در موضوعات عمومی، کمک آموزشی، کودک و مذهبی هستند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اهداء کتاب به کانون های منتخب نخستین رویداد ملی «فهما» و کانون های مشارکت کننده در طرح ملی «راهکار» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب ها به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای تأمین منابع کانون ها و کتابخانه های مساجد جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تهیه و به کانون های مذکور اهدا می شود.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه این اقدام از سوی ستاد فهما انجام می شود، تصریح کرد: در این طرح 278 هزار و 400 جلد کتاب با 1521 عنوان به کانون های منتخب سراسر کشور ارسال می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از این کتاب ها (4191 کارتن) در راستای تقدیر از 1255 کانون منتخب رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) که شامل 18 کانون برتر، 18 کانون شایسته تقدیر ویژه، 97 کانون شایسته تقدیر، 13 کانون معدل برتر و 1109 کانون فعال هستند، اهداء می شود.

 

سعادتی ابراز کرد: 4400 کارتن کتاب نیز برای کانون های مشارکت کننده در طرح ملی راهکار و کانون هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی از قبیل اجرای طرح های «شنبه های کتاب»، مسابقات «کتابخوانی»، هفته کتاب و ... فعالیت چشمگیری داشته اند، در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای رزمایش مواسات و همدلی، طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان سال جاری در کانون های مساجد سراسر کشور در حال اجرا است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب های اهدایی شامل موضوعات عمومی، کمک آموزشی، کودک و مذهبی از قبیل قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان است.

پایان پیام/ 9