ممنوعیت اقامه نمازعید فطر در مساجد فاقد فضای روباز

ممنوعیت اقامه نمازعید فطر در مساجد فاقد فضای روباز

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
«خدابخش مرادی» از ممنوعیت اقامه نماز عید فطر در مساجد پوشیده خبر داد و گفت: نماز عید فطر تنها در مساجدی که دارای فضای روباز است اقامه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا و به منظور شیوع ویروس کرونا مساجد استان تعطیل شد ولی تعداد 19 مسجد در زنجان به مدت سه شب در شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد.

 

خدابخش مرادی ادامه داد: از اینرو اقامه نماز عید فطر در مساجدی که فضای باز ندارند، ممنوع است و اجازه اقامه نماز عید فطر فقط در مساجدی که دارای فضای روباز هستند، اقامه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در این مساجد تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی امکانپذیر است، گفت: بر اساس مصوبات جدید این ستاد نماز عید فطر در مکان‌های پرتجمع از جمله مصلی‌ها و امامزاده‌ها در سطح استان برگزار نمی‌‌شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم که به عنوان روز قدس نامگذاری شده است هم شرایط استان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر شهر یا شهرستانی دارای وضعیت سفید بود نماز جمعه برگزار و قطعنامه روز قدس قرائت می‌شود.

 

به گفته وی، فعالیت هتل‌ها و رستوران‌‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  از سرگرفته شده است.

 

پایان پیام/ 73