تجلیل از ۱۶ کانون برگزیده طرح ملی «راهکار» در کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل از ۱۶ کانون برگزیده طرح ملی «راهکار» در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر شهرستان ۲ کانون برگزیده طرح ملی «راهکار» انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

«علیرضا دولت آبادی» به برگزاری طرح ملی «راهکار» در لبیک به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز ولادت امام عصر (عج) و ایام نیمه شعبان اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: طرح ملی راهکار با توجه به تاکید معظم ‌له، بر محورهای «رزمایش»، «ایمان»، «همدلی»، «کار»، «ایثار» و «رمضان» به همت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از طرح ملی «راهکار» را ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله دانست و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه شبکه سازی از دیگر رویکردهای این طرح ملی است، ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری با راه اندازی شبکه های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه های موجود می توانند مردم و فعالان فرهنگی، اجتماعی و محله را در اجرای این برنامه ها مشارکت دهند.

 

دولت آبادی به برخی از این رویکردها اشاره کرد و یادآور شد: کانون با اجرای این برنامه ها می تواند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و مسجد بیشتر کند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد و ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری مسجد با محوریت امام جماعت، همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های محله می تواند با رویکردهای تعریف شده در این طرح گامی موثر برداشته و به اهداف اصلی برسد.

 

دولت آبادی اضافه کرد: رعایت موازین شرعی و دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و مراجع ذی صلاح، مستندسازی و اطلاع رسانی در رسانه های مرتبط و فضای مجازی از طریق خبرگزاری ها، بارگذاری اطلاعات، گزارش ها و آثار تولید شده در سامانه بچه های مسجد در بخش «طرح ملی راهکار» به منظور ارزیابی و کسب امتیاز، ایجاد کانال ارتباطی با اهالی محله (نمازگزاران، اعضای کانون و ...) در بستر پیام رسان های داخلی توسط مدیر کانون  و ثبت آن در سامانه بچه های مسجد، فضاسازی و تبلیغات محیطی طرح در سطح محله و استفاده از خیرین و سایر تشکل های مردمی به منظور تامین منابع و اعتبارات لازم در اجرای طرح از موارد تاکید شده در این طرح است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان اجرای این طرح از ابتدای اردیبهشت تا 31 خرداد ماه سال جاری است و به 114 کانون برتر و 114 شرکت کننده برتر در این طرح جوایز نفیس و ارزنده اهداء خواهد شد.

 

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر شهرستان 2 کانون برگزیده طرح ملی «راهکار» انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

پایان پیام/ 82