مشارکت کانون علی بن ابیطالب(ع) در رزمایش مواسات و همدلی/ اعتقاد به آزادی قدس از باورهای قلبی و دینی مسلمانان است

مشارکت کانون علی بن ابیطالب(ع) در رزمایش مواسات و همدلی/ اعتقاد به آزادی قدس از باورهای قلبی و دینی مسلمانان است

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۹
شیخ ماهیگیر از مشارکت کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه خبرداد و گفت: ۲۰۰ خانوار روستای گهردو در قالب این رزمایش از بسته های معیشتی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان سیریک، شیخ « علی ماهیگیر » در جمع خبرنگاران، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مومنین روزه دار، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اهالی روستای گهردو نیز همانند سایر هم وطنان از عواقب قرنطینه خانگی از نظر معیشتی آسیب دیدند که همت خیرین نیک اندیش موجب کاهش آلام مردم شد.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) یکی از عوامل جلب مشارکت خیرین، شناسایی نیازمندان و توزیع سبدهای ارزاق بین ایتام، فقرا و آسیب دیدگان از این ویروس منحوس است.

 

خطیب جمعه اهل سنت روستای گهردو شهرستان سیریک ادامه داد: شورای اسلامی، دهیاری، پایگاه بسیج و همه اهالی روستا در کنار کانون فرهنگی هنری، پس از مشاهده آثار قرنطینه بر زندگی ایتام و فقرا و افرادی که کار و کسبشان تعطیل شده بود، به فکر چاره اندیشی و کاستن از سطح مشکلات این خانواده ها کردند.

 

وی تصریح کرد: پیگیری های جمعی موجب دریافت قریب به دوهزار بسته ارزاق از سوی خیرین شهرهای بندرعباس و میناب شد که در اولین فرصت بین نیازمندان روستا توزیع شد.

 

ماهگیر به تاکید اهمیت دستگیری از هم نوع در دین اسلام اشاره کرد و گفت: هیچ گاه یک فرد مسلمان نمی تواند نسبت به درد و رنج هم نوع خود بی تفاوت باشد و از همین روست که امروز شاهد اجرای رزمایش عظیم مواسات، همدلی و کمک مومنانه در اقصی نقاط کشور هستیم.

 

وی از انسجام و همدلی و پرهیز از موارد تفرقه امگیز به عنوان رمز موفقیت و سربلندی جامعه یاد کرد و افزود: اگر در همه موارد این مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است سرلوحه کار قرار گیرد، بسیاری از مشکلات خود به خود رفع خواهد شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) روستای گهردو در ادامه به در پیش بودن روز قدس اشاره و عنوان کرد: قدس مسئله نخست جهان اسلام و اعتقاد به آزادی قدس شریف جزء باور قلبی و دینی مسلمانان است.

 

وی افزود: در قلب ما این باور و امید زنده است که روزی قدس آزاد شود و مسلمانان نماز جماعت را به امامت مقام معظم رهبری در آنجا اقامه کنند و زمان چندانی باقی نمانده تا این آرزو محقق شود.

 

این عالم برجسته اهل سنت با اذعان به اینکه آزادی قدس حتمی است و تنها راه آن کنار زدن رژیم جعلی صهیونیستی است، اظهار کرد: تنها راه حل مسئله فلسطین عمل کردن براساس دکترین طرح شده از سوی رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی افزود: طبق این دکترین، مردم فلسطین خودشان باید بر اساس انتخابات آزاد، ساختار سیاسی کشور خود را انتخاب کنند.

 

ماهیگیر، سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر زورگویی، زیاده خواهی و گسترش شهرک سازی توسط رژیم غاصب صهیونیستی را مایه ننگ دانست و گفت: ساختار معیوبی که هم اینک در جهان حاکم است باید اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل پیش روی آزادسازی قدس شریف را وجود مشکلات داخلی جهان اسلام برشمرد و عنوان کرد: ضرورت اینکه مشکلات جهان اسلام باید در خود جهان اسلام حل و فصل شود بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88