مساجد عید فطر را به جشن بزرگ کمک مومنانه تبدیل کنند/ تکمیل عید رمضان با خدمت به محرومان

مساجد عید فطر را به جشن بزرگ کمک مومنانه تبدیل کنند/ تکمیل عید رمضان با خدمت به محرومان

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با تاکید بر لزوم توجه به اعمال شب و روز عید سعید فطر، گفت: مساجد و مسجدی‌ها در رزمایش مواسات و کمک مومنانه خوش درخشیدند و ان‌شاءالله جشن بزرگ رمضان را با خدمت مومنانه به محرومان در عید فطر تکمیل می‌کنند.

حجت الاسلام «حسین اشرفی اصفهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عید فطر روز پاداش نیکوکاران و آمرزش گناهاکاران است، اظهار کرد: مسلمانان با انجام اعمال شب و روز این عید از جمله خواندن‌ زیارت امام حسین (ع) بیشتر خود را در معرض باران رحمت الهی قرار می دهند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: امام خمینی (ره) عید فطر را برای روزه داران، زمان وصال می دانست زیرا با پاک شدن گناهان، دل بیش از هر زمانی شوق لقاءالله پیدا می کند بنابراین روزه داران نسبت به انجام اعمال مخصوص شب و روز عید فطر اهتمام کنند.

 

وی اضافه کرد: زکاتی که پرداخت آن با پایان ماه رمضان واجب می شود به معنای اعلام آمادگی بندگان نزد خداوند است مبنی بر اینکه «بارالها! ما پس از یک ماه مهمانی، آرزومند دیدار تو هستیم پس دست ما را بگیر نزد خود جای بده».

 

اشرفی اصفهانی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان امسال یکی از متفاوت ترین ماه ها برای مسلمانان جهان به ویژه برای مردم ما بود، گفت: ملت ایران در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، از نیمه شعبان تاکنون بیش از گذشته به فکر نیازمندان بودند؛ در واقع ضمن پیوند با معبود، از احوال و مشکلات بندگان خدای بزرگ غافل نبودند و بیش از همه به فکر تامین مایحتاج نیازمندان در سحرها و افطارهای ماه رمضان بودند.

 

وی تاکید کرد: مساجد در تحقق حداکثری رزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان بسیار خوب عمل کردند و حتما عید فطر را نیز به جشن بزرگ مهربانی و دستگیری از خانواده های نیازمند تبدیل می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که به همراه داشت اما یک بار دیگر تلنگری بود تا مبادا در میان روزمرگی هایمان، نیازمندان و ایتام را فراموش کنیم که انصافا ملت ایران و در پیشانی آن، مسجدی ها و هیئتی  ها توانستند مطالبه برحق رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره توجه به مستمندان را عملیاتی کنند و این حرکت عظیم در روز عید فطر به اوج خود می رسد

 

         

پایان پیام/ 397