موضوع فلسطین اولویت مساجد و هیئت‌ها است/مسجدی‌ها اجازه ندادند قدس از مرکز توجهات فراموش شود

موضوع فلسطین اولویت مساجد و هیئت‌ها است/مسجدی‌ها اجازه ندادند قدس از مرکز توجهات فراموش شود

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام مصطفوی با اشاره به نقش‌آفرینی مساجد و هیئت‌های مذهبی در جهانی شدن موضوع فلسطین و قدس شریف، گفت: این دو مرکز دینی نه تنها به مناسبت روز جهانی قدس بلکه در طول سال به مسئله فلسطین‌ می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود مصطفوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) درباره اهمیت زایدالوصف موضوع فلسطین در جهان اسلام، اظهار کرد: پس از شکست کشورهای عربی در جنگ نظامی با رژیم اشغالگر قدس و شکل گیری مذاکرات صلح، موضوع فلسطین چند سالی از مرکز توجهات خارج شد تا اینکه انقلاب اسلامی دوباره این موضوع را در جهان اسلام برجسته کرد.

 

این خطیب دینی افزود: نظام جمهوری اسلامی که با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد توانسته موضوع رهایی فلسطین از چنگال اشغالگران کودک کش را عالم گیر کند و در نقطه ای از جهان نیست که مردم از مظلومیت فلسطینیان اطلاع نداشته باشند.

 

وی در ادامه به نقش آفرینی مساجد و هیئت های مذهبی در جهانی شدن موضوع قدس شریف اشاره کرد و گفت: این دو مرکز دینی نه تنها به مناسبت روز جهانی قدس بلکه در طول سال به مسئله فلسطین‌ می پردازند.

 

مصطفوی اضافه کرد: امسال هم‌ که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران وجود نداشت باز این مسجدی ها و هیئتی ها بودند که مسئله فلسطین را در مرکز توجهات قرار دادند و در این زمینه از ظرفیت فضای مجازی و پیام رسان ها در شبکه های اجتماعی استفاده کردند.

 

وی تاکید کرد: مساجد از زمانی که موضوع معامله قرن مطرح شد به خوبی به تبیین ابعاد مختلف آن پرداختند و بر این موضوع تاکید کردند که این طرح استکباری، هیچ گاه جامه عمل بر تن نخواهد کرد.

 

این خطیب دینی در پایان گفت: ان شاءالله سال آینده و پس از شکست ویروس کرونا و رژیم کودک کش اسرائیل، نماز جمعه روز قدس را به امامت ولی امر مسلمین جهان در مسجد الاقصی اقامه خواهیم کرد و در آن روز نیز شاهد مدیریت امور توسط مسجدی ها و هیئتی ها خواهیم بود.

پایان پیام/ 397