از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نماز عید تا توصیه به تداوم کمک‌های مومنانه

از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نماز عید تا توصیه به تداوم کمک‌های مومنانه

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۹
نماز عید سعید فطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع کرونا برگزار و در خطبه‌های آن بر تداوم کمک‌های مومنانه تا شکست کامل این ویروس منحوس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: از ساعت ۷ صبح امروز (یکشنبه، ۴ خردادماه)، درهای مساجد به روی مردم باز شد تا نماز عید فطر پس از یک ماه عرض بندگی به محضر ربوبی با حضور روزه داران برگزار شود.

 

گزارش خبرنگار از مساجد مناطق مختلف شهر تهران حکایت از رعایت کامل نکات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر دارد.

 

مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی، مقصد اول خبرنگار شبستان بود که نماز عید فطر در خیابان روبروی این مسجد اقامه شد. به گفته حجت الاسلام احمد حاجی آبادی، امام جماعت این خانه خدا شمار جمعیت نمازگزاران به دلیل شیوع ویروس کرونا و پنج روز تعطیلی، کمتر از سال گذشته است ولی باز هم روزه داران حضور خوبی در این مراسم داشته اند.

 

مسجد صاحب الامر (ع) واقع در خیابان نبرد شمالی، چهارراه فرزانه نیز امروز میزبان شماری از نمازگزاران بود که در ساعات آغازین روز عید فطر خود را به این خانه خدا رساندند.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد ماجدی به مردم توصیه می کرد که در نقاط مشخص شده حضور یابند تا مراسم نماز عید فطر بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

 

وی با ابراز امیدواری از شکست کرونا در آینده نزدیک، گفت: این مهم در سایه عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ممکن است.

 

مراسم نماز عید فطر در برخی از مساجد همچون علوی (واقع در خیابان صد دستگاه، کوچه شهید غنیان) و انصارالحسین (ع) برگزار نشد و در برخی از مساجد همچون نبی اکرم (ص) (واقع در بلوار نبی اکرم(ص)) برخلاف سال های گذشته که در فضای باز و با حضور دست کم دو هزار نفر برگزار می شد، امسال در شبستان این مساجد برگزار شد.

 

مسجد جامع حضرت رقیه (س) واقع در کیانشهر، مقصد پایانی بود.‌ خبرنگار شبستان زمانی به این مسجد رسید صف های نماز تشکیل شده بود و همه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مشغول ذکر گفتن بودند.

 

 

 

 

خواهران در حیاط بزرگ این مسجد به صف شده بودند و تقریبا تمام این حیاط مملو از جمعیت بود. تمام واحد شبستان مسجد جامع حضرت رقیه (س) نیز مملو از جمعیت نمازگزاران بود که با ماسکی بر صورت، قامت بستند.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «یونس ستاری» در خطبه های نماز عید فطر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس گفت: انشالله با رشادت های سربازان جبهه مقاومت، هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهیم بود.

 

امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س) در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: حتما مساجد سراسر کشور از جمله همین مسجد، زکات فطریه و کمک های جمع شده در مراسم نماز عید فطر را به دست نیازمندان می رسانند.

 

وی ادامه داد: قرارگاه هایی که در دوره شیوع ویروس کرونا تشکیل شدند یا همچون قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت زدایی شهید حسین همدانی در مساجد فعال شدند نقشی مهم در مقابله با ویروس کرونا داشتند. البته همه می دانند که پزشکان و پرستاران در صف اول این مبارزه قرار دارند.

 

ستاری در ادامه با بیان اینکه مساجد برای جهش تولید و تحقق محورهای مختلف اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب باید بیش از گذشته کنند، گفت: انشالله سال ۱۳۹۹ آغازگر دوره جهش در پیشرفت اقتصادی، کاهش آسیب های اجتماعی و نابودی رژیم اسرائیل خواهد بود.

 

سخن پایانی اینکه نماز عید فطر در اکثر مساجد شهر تهران با رعایت کامل نکات بهداشتی، دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج امام مهدی (عج)، تاکید بر تداوم کمک های مومنانه به نیازمندان و تلاش برای خودکفایی کامل در حوزه اقتصاد برگزار شد     

         

         

پایان پیام/ 397