تصمیم درباره بازگشایی مساجد در جلسه آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

تصمیم درباره بازگشایی مساجد در جلسه آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹
علی‌رغم بازگشایی اماکن مذهبی در پنجم خرداد ماه، تصمیم درباره بازگشایی مساجد به جلسه آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در روز شنبه، دهم خرداد ماه موکول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از نخستین اماکن مذهبی بودند که در لبیک به ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی و همکاری با مدافعان سلامت، فعالیت های حضوری خود از قبیل برگزاری نماز جماعت و تجمعات آئینی مذهبی را لغو کردند تا از این طریق به شکست کرونا و قطع زنجیره مبتلایان به آن کمک کنند.

 

بنابر این گزارش، اگرچه این فعالیت های حضوری مساجد لغو شد اما مسجدی ها با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مشارکت در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و محلات و بعد از آن و در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه از طریق جمع آوری و توزیع کمک های خیرانه بین محرومان، کارکردها و ظرفیت خود را رهسپار میدان مقابله با کرونا و آسیب های اقتصادی ناشی از آن کردند که به تصریح کارشناسان از حوزه های مختلف در این باره خوش درخشیدند.

 

در آستانه لیالی پرفیض قدر و بنا اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان حضور در احیای این شب ها البته با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله اجتماعی برگزار شد و مساجد به صورت محدود میزبان اهالی و علاقمندان خود در برترین شب سال بودند، این مهم درباره نماز روز عید سعید فطر هم صادق بود و مساجد در سراسر کشور با اعمال و رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبان نمازگزاران در این عید سعید فطر شدند.

 

البته همه اینها در ساعات محدود و با مخاطبان کم انجام شد و علی رغم بازگشایی اماکن مقدس و مذهبی از 5 خردادماه، بازگشایی مساجد در انتظار تصمیم بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه، دهم خردادماه است.

 

انتظار می رود تجربه موفق و همراه با اعمال دقیق پروتکل های بهداشتی مساجد در برگزاری مراسم احیای شب های قدر و نماز عید سعید فطر، فرصت بازگشایی کامل مساجد و تنفس علاقمندان در فضای معنوی این خانه های خدا را فراهم کند.

پایان پیام/ 9