نقش اثرگذار مساجد در مقابله با ویروس کرونا قابل توجه است

نقش اثرگذار مساجد در مقابله با ویروس کرونا قابل توجه است

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام «علی اصغر ولایتی» گفت: همبستگی مسجدی ها در رعایت اصول بهداشتی و در عین حال فعالیت های جهادی شبانه روزی نشان داد مسجد بعنوان سنگر و پایگاه مردم در جامعه نقش اساسی دارد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: همبستگی مسجدی ها در رعایت اصول بهداشتی و در عین حال فعالیت های جهادی شبانه روزی نشان داد مسجد بعنوان سنگر و پایگاه مردم در جامعه نقش اساسی دارد.

 

حجت الاسلام  علی اصغر ولایتی گفت: مسجدی ها باید در رعایت مسائل بهداشتی الگوی مردم باشند و برای مقابله با کرونا مسائل بهداشتی را مراعات کنند.

 

وی به گوشه ای از فعالیت های مسجد در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دوخت ماسک، دوماه ضدعفونی شبانه سطح شهر زنجان، ذبح قربانی، تقدیم بسته های غذایی، شناسایی کارگران فصلی و دستفروشان و فعالیت شبانه روزی برمبنای موازین بهداشتی از جمله این اقدامات است.

 

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، در روزهای شروع ویروس کرونا با کمبود ماسک و لوازم بهداشتی و ضد عفونی مواجه بودیم ولی به جای در خانه نشستن و تعطیلی مسجد، با تمام امکانات و تجهیزاتی که فراهم بود این مکان‌ها به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد که البته با رعایت کامل موازین بهداشتی و نظارت‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این اقدام انجام گرفت.

 

 وی در ادامه به توریع اقلام و پک‌های بهداشتی و ضد عفونی در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: هر شب تحت یک مدیریت واحد بعنوان قرارگاه مردمی پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به ضد عفونی و گند زدایی معابر می‌شود و این کار همچنان ادامه دارد.

 

 ولایتی در پایان گفت: در ادامه این حرکت‌ها خیرین و نیکوکاران هم بیکار ننشستند و با اموال و امکانات و تجهیزات خود به میدان آمدند و با سم پاش و حتی سم پاش‌های کوله‌ای و دستی، سعی در نقش آفرینی در جهاد سلامت داشتند.

پایان پیام/ 73