کانون انصار الزینب(س) کانون برتر گیلان در رویداد ملی فهما

کانون انصار الزینب(س) کانون برتر گیلان در رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹
پیرخندان گفت: کانون انصار الزینب(س) شهرستان آستانه اشرفیه کانون برتر گیلان در رویداد ملی فهما شناخته شد.

«مژگان پیرخندان» با اشاره به معرفی کانون انصارالزینب(س) کیاهشهر از بخش‌های تابعه شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان کانون برتر گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این کانون توانست در رویداد ملی فهما(پایتخت مساجد کشور) با کسب ۱۴ هزار و ۵۴۲  امتیاز به عنوان کانون برتر گیلان معرفی شود.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب(س) آستانه اشرفیه ادامه داد: این کانون تنها کانون برتر گیلان در رویداد ملی فهما است که بالغ بر ۳۶۳ نفر عضو دارد.

پیرخندان با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های کانون در سامانه بچه‌های مسجد بارگزاری می شود تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر برگزاری کلاس‌های قرآن و احکام و سایر کلاس‌ها با همکاری اعضای کانون اقدام به برگزاری برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های این کانون از ابتدای شیوع کرونا با تشکیل پویش "کرونا را شکست می‌دهيم" بیان کرد: باهمدلی و وحدت اعضای کانون فرهنگی و هنری انصارالزینب(س) در مقابله با کرونا ویروس برنامه‌های مختلفی را با مشارکت جوانان روستای لب دريا اجرا کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری انصار الزینب(س) ادامه داد: خريد مواد ضدعفونی و گندزدایی روستا اعم از بازار و مغازه‌های محل، دستگاه خودپرداز، سرویس‌های بهداشتی و کوچه‌ها از جمله این اقدامات بود.

 

وی با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز مردم توسط کانون اعلام کرد: دوخت ماسک در مسجد صاحب الزمان(عج) و برخی منازل با رعایت کامل موارد بهداشتی انجام شد و آموزش‌های لازم با عنوان "چگونه با ويروس کرونا مقابله کنيم" با بهره‌گیری از فضای مجازی و ایجاد شبکه بین اعضای کانون ارائه شد.

پیرخندان به فعالیت‌های فرهنگی این کانون در قالب پویش «در خانه می‌مانیم» اشاره کرد و اظهارداشت: مسابقه نقاشی با موضوع مقابله با کرونا به همت کانون در فضای مجازی برگزار شد و نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

وی در ادامه از اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا به همت کانون انصار الزینب(س) خبر داد وعنوان داشت: در شب‌های قدر بسته‌های به ارزش هر بسته ۱۵۰هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 

پیرخندان از برگزاری روزانه یک ختم قرآن کریم به همت اعضای کانون در کانال مجازی مسجد در ایام ماه رمضان خبرداد و تصریح کرد: همچنین روزانه یک حدیث به شبکه‌های مجازی ارسال شد و همزمان با عید سعید فطر، سوالات مربوط به احادیث ارسال شده و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

 

 

پایان پیام/ 84