اقدام شجاعانه اعضای «کانون حدیث» در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران

اقدام شجاعانه اعضای «کانون حدیث» در مهار آتش سوزی جنگل های گچساران

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمانی پور گفت: اعضای کانون فرهنگی حدیث، برای مهار آتش سوزی جنگل های «خنگ بنار» و «دیل گچساران» به یاری نیروهای امدادی شتافتند.

«صادق زمانی پور»، امروز شنبه (۱۰ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: اعضای انقلابی کانون فرهنگی حدیث گچساران، با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت سلیمان مسجد النبی (ص)، در اقدامی شجاعانه برای مهار آتش سوزی جنگل های «خنگ بنار» و «دیل» شهرستان گچساران، به یاری نیروهای امدادی شتافتند.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث گچساران، اظهار داشت: اعضای فعال کانون مسجد النبی (ص) در ۴ مرحله به دل آتش های سوزان مراتع و جنگل های کوه های «خنگ بنار» و «دیل» رفته و خطر را برای خاموش کردن آتش و نجات طبیعت به جان خریدند.

وی افزود: با همکاری اعضای کانون های مساجد، سپاه پاسداران، پایگاه های بسیج و نیروهای امدادی، آتش سوزی های منطقه خنگ بنار مهار شده ولی در منطقه «دیل» و «کوه خائیز» آتش سوزی ها همچنان ادامه دارد.
زمانی پور تصریح کرد: اعضای خودجوش «کانون حدیث»، همچون سنوات گذشته با ایثار و از خودگذشتگی در جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، این بار با شور و اشتیاق بیشتری پا به میدان مهار آتش سوزی های اخیر شهرستان نهادند.

وی افزود: این جوانان شجاع در گرمای شدید هوا با کمترین امکانات، همپای دیگر گروه های امدادی تا مهار کامل آتش سوزی جنگل های منطقه و نجات طبیعت و حیات وحش از پا نخواهند نشست.

این فعال فرهنگی، از نابودی طبیعت زیبای منطقه، زیستگاه حیات وحش و تلف شدن بسیاری از پرندگان و حیوانات وحشی شهرستان ابراز تاسف کرد.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث، در پایان خاطر نشان کرد: وجود چنین جوانان مخلص و انقلابی و جان برکف که آماده ایثار و جان فشانی در همه عرصه ها و پیشامدهای مختلف در جهت خدمت به کشور عزیزمان هستند، باعث خوش بینی به آینده این جوانان می شود.

 

 

بر اساس آخرین گزارش ها تاکنون ۴۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده که همین باعث نابودی بسیاری از درختان کهنسال، پوشش گیاهی و حیات وحش شده است.

 

پایان پیام/ 630