برگزاری نمازها با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی/ از جلسات سخنرانی و دعا پرهیز شود

برگزاری نمازها با حضور جوانان و رعایت پروتکل بهداشتی/ از جلسات سخنرانی و دعا پرهیز شود

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام پرویزی با اشاره به بازگشایی مساجد صرفا برای اقامه نماز جماعت، گفت: لازم است نمازگزاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نماز شرکت کنند تا با کنترل و شکست کرونا، بتوانیم فعالیت مساجد را به قبل از این بحران بازگردانیم.

حجت الاسلام «احمدرضا پرویزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فراهم شدن شرایط اقامه نمازجماعت در مساجد طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: نمازهای جماعت مساجد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی به گونه ای که باعث صدمه زدن به اصل نماز جماعت نشود، اقامه شود.

 

نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همان گونه که مردم در شب های قدر ملزم به رعایت مفاد پروتکل بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا شدند، در حال حاضر نیز که مساجد برای اقامه نماز جماعت گشایش یافته اند، باید نسبت به رعایت این دستورالعمل اهتمام داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است، افراد بیمار و یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، همچنان تا عادی شدن شرایط در مساجد حضور نیابند و نمازگزاران از سجاده و مهر شخصی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام پرویزی ادامه داد: بر اساس مفاد پروتکل بهداشتی، در حال حاضر مساجد تنها باید نماز جماعت برپا کنند و از برگزاری جلسات طولانی مدت در مساجد خودداری شود. ضمن اینکه نمازگزاران نیز برای حضور در نمازهای جماعت مساجد حدالمقدور باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: تلاش ما در این راستا است که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل ابلاغ شده بتوانیم ازشیوع این بیماری پیشگیری کنیم تا این بیماری افزایش نیابد و بتوانیم مجوز انجام مابقی فعالیت های مسجد همچون سخنرانی، دعا و نیایش را نیز دریافت کنیم و فعالیت های مساجد طبق روال گذشته و به حالت قبل از کرونا برگردد.

 

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد از نمازگزاران درخواست کرد: با حفظ پروتکل های بهداشتی در مساجد برای اقامه نماز جماعت حضور یابند و جوانانی که  مشکل و بیماری زمینه ای ندارند، برای رونق مساجد همانند گذشته تلاش کنند و در مساجد حضور یابند.

 

یادآور می شود، ستاد ملی مبارزه با کرونا شنبه، ۱۰ خردادماه بعد از ۷۴ روز تعطیلی مساجد و برگزار نشدن نماز جماعت، دستور به بازگشایی مساجد، البته تنها برای برگزاری نماز را دادحجت‌الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهوری در نشست این ستاد گفت: مساجد در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل‌ها برای نمازهای یومیه بازگشایی می‌شوند.

پایان پیام/ 40