«فهما» مهمترین نماد اسلام در فضای مجازی است

«فهما» مهمترین نماد اسلام در فضای مجازی است

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
زمانی پور گفت: طرح «فهما» اولین و مهمترین نماد اسلام در فضای مجازی و عرصه جهانی است، که میتوان با افزایش سطح کمی و کیفی آن گام موثری در جهت تبیین جهان اسلام برداشت.

«صادق زمانی پور» امروز یکشنبه (۱۱ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: طرح فهما به عنوان اولین و مهمترین نماد اسلام در فضای مجازی و عرصه جهانی است، که میتوان با افزایش سطح کمی و کیفی آن، گام موثری در جهت تبیین جهان اسلام برداشت.

مسئول کانون فرهنگی، هنری کانون حدیث گچساران، تصریح کرد: «طرح فهما» به عنوان شناسنامه ملی کانون های مساجد بستر مناسبی با ظرفیت های بالا و موثر در اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری مساجد می باشد.
وی سامانه فهما را یک اتاق کار مجازی، محلی مناسب برای ثبت گزارش ها و ذخیره سازی فعالیت های مربوط به کانون های مساجد دانست.
زمانی پور، در ادامه اظهار داشت: از دیگر قابلیت هایی که باعث رشد و پیشرفت برگزاری برنامه ها می شود، دسترسی آسان به صفحه مربوط به کانون و مدیریت کانون می باشد که برنامه های کاربردی از طریق ستاد کل و دیگر کانون های استان ها تحت عنوان راهکار و ایده قابل اشتراک می باشد.

وی با تاکید بر توجه و تقویت فعالیت های تاثیر گذار در فضای مجازی گفت: در عصر حاضر با زبان رسانه میتوان فعالیت هایی به وسعت تعریف نشده جهانی در زمینه های فرهنگی و اسلامی و القای مفاهیم صحیح اسلام، انجام داد و حیف است از این فضا به نحو احسن استفاده نکنیم.

مسئول کانون فرهنگی، هنری کانون حدیث، یادآور شد: با برگزاری کارگاه های آموزشی بهره گیری و استفاده از سامانه فهما میتوان کمک شایانی به غنی سازی و محتوا سازی مفید و موثر فعالیت های کانون های مساجد داشته باشیم.

زمانی پور در پایان خاطر نشان کرد: با رونمایی و شروع بکار پایگاه اطلاعاتی فهما در استان، توجه و جدیت لازم در بکارگیری از این طرح میتواند از عوامل مهم تحقق اهداف اسلامی ‌و سوق دادن نسل جوان به سبک زندگی اسلامی بشمار آید.

پایان پیام/ 630