اعضای کانون های مساجد ارتش فرهنگی نظام محسوب می شوند/اکسیر فرهنگ به بشاگرد رسیده است

اعضای کانون های مساجد ارتش فرهنگی نظام محسوب می شوند/اکسیر فرهنگ به بشاگرد رسیده است

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دکتر کمالی زرکانی از اعضای کانون های مساجد به عنوان ارتش فرهنگی مقتدر نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی اکسیژن فرهنگ به دورترین نقطه بشاگرد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « رضا کمالی زرکانی » در آیین رونمایی از صفحه استانی پایگاه اطلاع رسانی فهما در استان هرمزگان ضمن قدردانی از فعالیت درخشان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در عرصه های مختلف به ویژه طرح ملی فهما، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و معاونت قرآن و عترت اداره کل 110 برنامه در دهه کرامت و 110 برنامه در ماه مبارک رمضان اجرا کردند که شاخص ترین آنها طرح ملی راهکار بود.

 

وی به معرفی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت و افزود: جوانانی که در فضای امن و معنوی مساجد آموزش های مختلف هنری فرا می گیرند و به مثابه ارتش فرهنگی قوی در برابر تهدیدهای فرهنگی دشمن جانانه در حال نبرد می باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به عضویت بیش از 130 جوانان نخبه متعهد هرمزگانی در سامانه بچه های مسجد، عنوان کرد: همان طور که یک کشور برای حفاظت از آب و خاکش به ارتش مقتدر نیازمند است، برای حفاظت از مرزهای عقیدتی و شعائر دینی و ملی نیز به ارتشی همچون بچه های مسجدی نیاز دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز باید برسی نحوه استفاده و بهره برداری از ظرفیت عظیم کانون ها باشد، گفت: بزودی نشست های شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور اعضا برگزار و در این نشست ها چگونگی استفاده بهینه از ظرفیت های کانون ها بررسی می شود.

 

کمالی زرکانی به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد از برنامه های مهم ملی اشاره کرد و گفت: کانون های روستایی استان برنامه هایی مهم در طراز ملی با کمترین هزینه برگزار کرده اند که برخی از مجموعه های عریض و طویل دولتی شاید توان اجرای آن را به با این کیفیت نداشته باشند.

 

وی با اشاره به حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط استان، خاطرنشان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، اکسیژن فرهنگ به روستاهای صعب العبور شهرستان بشاگرد در شرقی ترین نقطه استان رسیده است و وجود این ظرفیت فرهنگی موجب ارتقا سطح مطالبه گری در این مناطق شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان همچنین گریزی به حمایت های صورت گرفته در راستای تقویت کانون ها زد و گفت: پس از اجرای طرح ملی فهما، بیش از 7 میلیارد ریال سرانه به کانون های فعال استان پرداخت و 120 هزار جلد کتاب نیز به این مراکز اهدا شد.

 

وی در پایان بر همراهی مجموعه های فرهنگی به ویژه ادارات کل اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در جهت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری این دو مجموعه، یک برنامه ملی و چندین برنامه استانی در حوزه کانون های مساجد اجرا کنیم.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88