عزم بچه مسجدی ها برای کمک به نیازمندان روستا

عزم بچه مسجدی ها برای کمک به نیازمندان روستا

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سهیلا بهادری گفت: از اولویت فعالیت های کانون فرهنگی هنری ام ابیها کمک به نیازمندان روستا است در همین راستا با مشورت امام جماعت مسجد قریب یک سال است که صندوق خیریه مسجد را راه اندازی کرده ایم.

«سهیلا بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از اولویت فعالیت های کانون فرهنگی هنری ام ابیها کمک به نیازمندان روستا است در همین راستا با مشورت امام جماعت مسجد قریب یک سال است که صندوق خیریه مسجد راه اندازی شده و سهم مشارکت اهالی روستا در این امر خداپسندانه هر ماه ۱۰ هزار تومان می باشد.
 

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها روستای تل شیراز عنبرآباد اظهار کرد: با مشارکت ارکان مسجد و کانون فرهنگی هنری ام ابیها، کمک های مومنانه به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جمع آوری شد و ما با این مبلغ توانستیم یک ویلچر برای دختری معلول خریداری کنیم.

وی اضافه کرد: اولویت ما در کمک رسانی به ۳ بیمار نیازمند در روستا است و از طریق این صندوق هزینه های درمانی آنها را پرداخت می کنیم.

بهادری با بیان این مطلب که موسس موسسه خیریه نسیم مهربانی است، عنوان کرد: اکنون نیز با مشارکت کانون اعضای کانون و موسسه خیریه نسیم مهربانی در حال ساخت یک سرویس بهداشتی برای خانواده ای نیازمند در روستا هستیم و چندی قبل نیز با جمع آوری فطریه به یکی از اهالی که خانه اش دچار حریق شده بود، کمک کردیم.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها در خصوص اجرای طرح ملی راهکار، ابراز کرد: در راستای اجرای طرح ملی راهکار که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی است، ۲ راس گوسفند نذری در ماه رمضان ذبح شده و گوشت های قربانی بین ۳۰۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این هر شب قدر نیز ۱۵۰ پرس غذای گرم با مشارکت مسجد، اعضای کانون و کمک های مومنانه خیرین پخت و در بین نیازمندان توزیع شد.

 

بهادری ادامه داد: همچنین با همکاری موسسه خیریه نسیم مهربانی، کانون فرهنگی هنری، سپاه  شهرستان در اولین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی ۳۰ سبد معیشتی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان روستا توزیع شد و قرار است در دومین مرحله نیز ۱۰ سبد معیشتی در بین نیازمندان است.

رابط کانون فرهنگی هنری ام ابیها تاکید کرد: اقدامات جهادی ما برای محرومیت زدایی به همین جا ختم نمی شود و اکنون در حال فراهم کردن زمینه اشتغال خانگی ۳ نفر از بانوان روستا هستیم و در همین راستا با حمایت مالی وسایل مورد نیاز تهیه ترشی خریداری و در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی اظهار کرد: به منظور بازاریابی برای فروش ترشی های خانگی در حال رایزنی با یکی از موسسه های خیریه در مشهد مقدس هستم تا از این طریق فروش ترشی ها، این بانوان بتوانند امرار معاش کنند.

بهادری در خاتمه یادآور شد: در گذشته نیز محصول ترشی بانوان در سطح روستا و شهرستان عنبرآباد فروخته می شد اما اکنون به دنبال فروش آنها در سایر شهرستان ها هستیم.

پایان پیام/ 586