«مسجد محوری» و «خانواده» دو محور اساسی در طرح ملی «راهکار»

«مسجد محوری» و «خانواده» دو محور اساسی در طرح ملی «راهکار»

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت آبادی «مسجد محوری» و «خانواده» را از محورهای مهم طرح ملی «راهکار» دانست و گفت: مهلت ثبت فعالیت ها در این طرح تا ۳۱ خرداد ماه جاری خواهد بود.

«علیرضا دولت آبادی» به طرح ملی «راهکار» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: طرح ملی رزمایش، ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان با عنوان «راهکار» ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان امسال از طرف ستاد کانون های فرهنگی مساجد کشور تعریف شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت های «مسجد، محله و خانواده» در این طرح را مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

 

وی تقویت بنیه ایمان و همدلی، تقویت نهضت خدمت رسانی و کار و ایثار در محیط محله و خانواده را از دیگر اهداف طرح ملی «راهکار» عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که اعضای کانون ها برنامه های ارزشمندی در این راستا انجام دهند، می توانند با این فعالیت ها اعتماد مردم را نسبت به خود و مساجد بالا ببرند.

 

دولت آبادی یادآور شد: موفقیت این طرح در گرو همکاری کانون فرهنگی و هنری هر مسجد با محوریت امام جماعت، همراهی هیئت امنا و سایر تشکل های محله با تکیه بر رویکردهای تعریف شده برای طرح ملی «راهکار» است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد شبکه سازی در این طرح ملی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: مدیران کانون های فرهنگی و هنری با بهره گیری از شبکه های موجود و راه اندازی شبکه های تخصصی جهت مشارکت فعالان فرهنگی، مردم و دیگر اقشار در برنامه ها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه جذب حداکثری مردم به مسجد و کانون های فرهنگی با ایجاد یک جریان خدمت رسانی از دیکر رویکردهای این طرح ملی است، گفت: 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه ای کار و ایثار، همدلی و ایمان طراحی شده است.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری، خانواده ها و ائمه جماعات هر مسجد می توانند فعالیت های صورت گرفته را در قالب فیلم و عکس از طریق روش های تعریف شده برای شرکت در پویش مردمی #بچه_ های_ مسجد ارسال کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مسجد محوری و خانواده را از محورهای مهم طرح ملی «راهکار» دانست و گفت: مهلت ثبت فعالیت ها در این طرح تا 31 خرداد ماه جاری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه به 114 کانون برتر و 114 شرکت کننده برتر در این طرح جوایز نفیس و ارزنده اهداء خواهد شد، گفت: مدیران کانون ها می توانند فعالیت ها را  در صفحه اختصاصی کانون در بخش «طرح ملی راهکار» سامانه بچه های مسجد به نشانی  bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 

دولت آبادی گفت: همچنین عضویت در کانال فهما به نشانی https://gap.im/fahmabot و ارسال گزارش ها به مدیر گروه (ادمین) با شناسه @adminfahma و انتشار در فضای مجازی و پیام رسان ها با عنوان پویش مردمی #بچه_ های_ مسجد از دیگر روش های ارسال و ثبت فعالیت ها است.

پایان پیام/ 82