مسائل اجتماعی در سند تحول کانون‌های فهما اولویت است

مسائل اجتماعی در سند تحول کانون‌های فهما اولویت است

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تصویب سند تحول این نهاد انقلابی، گفت: مسائل اجتماعی در سند تحول کانون‌های فهما یک اولویت است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: نشست شورای عالی مدیران ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکشنبه، 11 خرداد با حضور «پروین داداندیش»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» طی سخنانی با اشاره به برنامه‌‌ها و فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در عرصه مسایل اجتماعی گفت: آنچه که در این حیطه مد نظر ما قرار گرفته است، دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مواردی است که در دولت نسبت به این مولفه مطرح شده است؛ ما در راستای تحقق این هدف مهم ذیل سند تحول ستاد، که در واقع سند بالادستی ما محسوب می‌شود مهمترین رویکرد خود را مسایل اجتماعی قرار داده‌ایم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: با توجه به این مساله، سند تحول ستاد که برای سال 1414 تنظیم شده است به رویکرد اجتماعی توجه ویژه دارد، بر این اساس در شورای سیاست‌گذاری، این مهم جزو دغدغه‌های اصلی شد چراکه اساسا فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر بدون توجه به مسایل اجتماعی که در سطح شهر، محلات وجود دارد نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود بیان کرد: این سند با وجودی که طی 4 ماه آماده شد اما تا مرحله تصویب، یکسال زمان برد اما نهایتا به نتیجه رسید. ذیل این سند برنامه‌های متعددی تعریف شد که محوریت تمامی آنها مسجد بود. در واقع تلاش ما این بود که با محوریت فرهنگ و هنر و در قالب محیط مسجد و کانون فعالیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به طرح ملی «راهکار»، گفت: این طرح بر اساس چهار رکن رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان در سطح کشور اجرایی و طی آن 14 برنامه تعریف شد و تاکنون 5 هزار و 630 گزارش از سوی کانون‌ها در راستای اجرایی سازی این طرح به دست ما رسیده است. از شاخصه های مهم ذیل این طرح، فعالیت و همکاری کانون‌ها در سطح مساجد و محلات بود، برای مثال اگر طرحی در مسجد از سوی بسیج برگزار می شود، کانون‌ها بسیج را در آن طرح همراهی کنند و بنا را بر همکاری و همراهی قرار دهند.

پایان پیام/ 9