برگزاری طرح « ۱۰۰ ثانیه با قرآن» در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری طرح « ۱۰۰ ثانیه با قرآن» در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم در ۱۰۰ ثانیه ویژه ائمه جماعات و اساتید قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» به طرح ملی «راهکار» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار داشت: طرح ملی رزمایش، ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان با عنوان «راهکار» ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان امسال از طرف ستاد کانون های فرهنگی مساجد کشور تعریف شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت های «مسجد، محله و خانواده» در این طرح را مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

 

وی یادآور شد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت، دارالقرآن ها، همراهی هیئت امنا هر مسجد، هیئت های حسینی، پایگاه مقاومت بسیج، خیرین و سایر تشکل ‌های مردمی محلات می‌ توانند با رویکردهای شبکه سازی، جریان سازی، اعتمادسازی و برنامه‌ های عملیاتی در این راستا فعالیت کنند.

 

دولت آبادی یکی از برنامه هایی که در ذیل طرح ملی «راهکار» برگزار می شود را طرح «تفسیر کوتاه قرآن در ۱۰۰ ثانیه» دانست و ادامه داد: این طرح ویزه ائمه جماعات مساجد و اساتید قرآنی است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در این طرح ائمه جماعات فعال در مساجد و اساتید قرآنی آیه ای از قرآن را در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه تفسیر و این کلیپ را در کانال مربوطه به ثبت می رسانند.

 

وی انس و آشنایی بیشتر نسل نوجوان و جوان جامعه را با کلام نورانی قرآن از اهداف این طرح دانست و گفت: با توجه به امتیاز دهی به این طرح، باید کلیپ های تولیدی در سامانه بچه های مسجد به ثبت برسد. 

 

دولت آبادی گفت: ائمه جماعات در قالب طرح یک یا چند آیه را در مدت زمان اعلام شده تفسیر می کنند و پس از ثبت کلیپ در سامنه بچه های مسجد، آن را به شماره ۰۹۳۹۰۹۵۶۵۴۳ ارسال کنند.

پایان پیام/ 82