جزئیات کمک‌های میلیاردی قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی به محرومان/ تداوم عندالاقتضای فعالیت‌ها

جزئیات کمک‌های میلیاردی قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی به محرومان/ تداوم عندالاقتضای فعالیت‌ها

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح عملکرد قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» در ماه رمضان، گفت: ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به پویش نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) اعطاء و بیش از ۴۰۰ هزار پرس غذا و ۲۲ هزار بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، یکی از مهمترین پایگاه های مهدوی- مسجدی که در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه به سرعت و در همان شام نیمه شعبان (تنها ساعتی بعد از سخنرانی تلویزیونی رهبری) ایجاد و وارد میدان عمل شد، مسجد مقدس جمکران بود که قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» را راه اندازی کرد.

به منظور دستاوردها و برکات فعالیت این قرارگاه در طول ماه مبارک رمضان با حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی»، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفتگویی داشته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» با چه اهدافی راه اندازی و وارد میدان جهادی کمک های مومنانه شد؟

 

با فرمایش رهبری معظم در روز نیمه شعبان مبنی بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه انفاق و کمک به مستمندان است و بهتر است رزمایش کمک مومنانه و مواسات در آن شکل بگیرد و تعبیر ایشان از این اقدام به خاطره ای خوش و ماندگار در اذهان، ایشان نکته ای را بیان کردند که سرفصل راه اندازی و فعالیت قرارگاه شد، اینکه خوب است در این رزمایش صحنه ها و جلوه هایی از جامعه مهدوی را به وجود بیاوریم.

در همین راستا مسجد مقدس جمکران قرارگاهی را با عنوان «گامی به سوی جامعه مهدوی» را با حضور معتمدین مردمی که به صورت افتخاری با ما همکاری کردند، راه اندازی کرد.

 

 

 

 

نحوه عملکرد و بهره مندی قرارگاه از مشارکت های مردمی چگونه بود؟

 

اولین جلسه این قرارگاه با حضور موسسات مردم‌نهاد و ارگان های حاکمیتی برگزار و مقرر شد با ایجاد یک ستاد مرکزی و فعالیت شش کمیته مردمی اعم از تبلیغات، فضای مجازی، مشارکت های مردمی، تامین و توزیع استانی، شمیم و خواهران، قرارگاه فعالیت خود را آغاز کند.

دبیرخانه در طول یک ماه پنج جلسه برگزار کرد و 100 مصوبه داشت و 90 درصد مصوبات را اجرایی کرد.

 

چه اتفاقات مبارکی در طول ماه مبارک رمضان در قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» رقم خورد؟

 

بیش از 200 نفر در این قرارگاه مشغول به خدمت رسانی مستقیم بودند و بیش از 1000 نفر هم به صورت غیرمستقیم و باواسطه ما را همراهی کردند.

بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک نقدی از طریق پویش «#نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» جمع آوری و 14 هزار بسته گوشت تبرکی حاصل از این پویش بین محرومان توزیع شد که هنوز هم ادامه دارد.

علاوه بر این، بیش از 320 میلیون تومان کمک غیرنقدی شامل گوسفند زنده، طلا و ... نیز توسط خیران و با هدف کمک مومنانه به مستمندان به این قرارگاه اعطاء شد.

مهم آنکه کمک های خیرانه به قرارگاه صرفاً محدود به داخل کشور نبود بلکه کمک هایی از کشورهای هند، پاکستان، انگلستان، سوئد، امارات، آمریکا و تانزانیا هم به دست ما رسید.

 

 

توزیع ۵۵۰۰ بسته گوشت تبرکی بین محرومان در آستانه ماه رمضان /همکاری ...

 

 

در حوزه توزیع بسته های معیشتی و اطعام فقرا، قرارگاه چه اقداماتی را در رزمایش مواسات و کمک مومنانه انجام داد؟

 

در طول ماه مبارک رمضان و با همکاری گروه های جهادی، بیش از 400 هزار پرس غذای گرم و افطاری و نیز بیش از 22 هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان بین محرومان و مستمندان توزیع شد.

در کمیته استان ها که استان های تهران، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، مرکزی و کرمان مشارکت با آن داشتند، بالغ بر 36 هزار ماسک، شیلد و مواد ضدعفونی کننده تولید و توزیع شد و نیز طرح «هر مسجد، یک قربانی» در برخی از مساجد این استان ها کلید خورد.

همچنین، به همت کمیته خواهران قرارگاه (مستقر در قم) و ایجاد کارگاه خادمان افتخاری و مشارکت سپاه پاسداران، روزانه هشت هزار ماسک تولید و بین محرومان توزیع شد.

 

 

 

 

با توجه به رویکرد قرارگاه (خلق صحنه هایی از جامعه مهدوی) چه پیوست های منتظرانه ای را در کمک های مومنانه به کار گرفتید؟

 

کمیته «شمیم (شبکه مردمی یاوران مهدی(عج)» قرارگاه با هدف تداوم کمک های مردمی و با جامعه هدف خیران و گروه های جهادی، هنرمندان مذهبی و ... شکل گرفت.

همچنین، در توزیع خدمات با مشارکت سپاه و در استان ها با مشارکت ائمه جمعه و معتمدین، پیوست فرهنگی تامین عزت نفس و کرامت انسانی دریافت کنندگان را اعمال و رعایت کردیم مثل عدم عکسبرداری از صحنه های توزیع.

توزیع ها عمدتا توسط خادمان اعتاب مقدسه و بین محرومان واقعی با هدف توزیع در عدالت، انجام شد، علاوه بر این، بسته های حمایتی و تبرکی گوشت دارای هویت امام زمانی و جمکرانی بودند و به بُعد مردمی قرارگاه توجهی ویژه شد.

 

 

 

قرارگاه از نظر فرصت سازی برای حضور گروه های جهادی چه کارکردهایی داشت؟

 

با بسترسازی قرارگاه برای حضور گروه های جهادی در مسجد مقدس جمکران، 33 گروه جهادی با ما همکاری کردند و بیش از هشت هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد. دامنه پوشش خدمات قرارگاه هم استان های قم و استان های مذکور و همکار ما است.

 

 

 

 

با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان، آیا فعالیت قرارگاه ادامه دارد یا متوقف شده است؟

 

قرارگاه به صورت عندالاقتضاء و ناظر به نیازهای روز جامعه به فراخور مناسبت ها، فعال می شود اما اکنون تنها بعد از فعالیت آن که ادامه دارد پویش «#نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» است که علاقمندان می توانند با شماره گیری کد دستوری *780*313# در آن شرکت کنند.

پایان پیام/ 9