از ادامه طرح ملی راهکار در کانون‌های مساجد تا اعلام برگزیدگان مسابقه نهج‌البلاغه شناسی

از ادامه طرح ملی راهکار در کانون‌های مساجد تا اعلام برگزیدگان مسابقه نهج‌البلاغه شناسی

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
توزیع بسته‌های حمایتی و نان صلواتی در کانونی مزین به نام «جوادالائمه(ع)»، معرفی برگزیدگان مرحله نخست مسابقه نهج‌البلاغه شناسی و برگزاری مراسم سوگواری رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در برخی مساجد تهران ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۱۷ خردادماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار این حوزه در هفدهمین روز از خرداد ماه ۹۹:

 

از توزیع بسته‌های حمایتی تا نان صلواتی در کانونی مزین به نام «جوادالائمه(ع)» / تامین رایگان ماسک در مناطق جنوب‌شهر

 

 

 

 

«علی رحیمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان قزوین در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به آسیب دیدگان اقتصادی کرونا، کانون جوادالائمه(ع) توزیع بسته های حمایتی بین محرومان منطقه شامل مواد غذایی، بسته های بهداشتی و نذر قربانی را در ماه مبارک رمضان دنبال کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان قزوین تصریح کرد: در این راستا پویش های مختلفی را اجرا و کمک های مردمی را از این طریق جمع آوری کردیم، که این کمک ها طی سه مرحله، مرحله اول 60 بسه، مرحله دوم، 70 بسته و مرحله سوم 90 بسته هر یک به ارزش 400 هزار تومان بین محرومان شناسایی شده توسط اعضاء و فعالان کانون توزیع شد.

 

وی با اشاره به واقع شدن کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» در مطقه جنوب شهر قزوین، گفت: با توجه به محرومیت های اقتصادی در این منطقه، ماسک رایگان بین همه خانواده های منطقه راه آهن قزوین توزیع شد. اما بسته های غذایی با شناسایی محرومان واقعی توسط اعضای کانون، میان آنها توزیع شد.

 

رحیمی با اشاره به توزیع نان رایگان و صلواتی بین محرومان در شب و روز ولادت امام مجتبی(ع)، ابراز کرد: علاوه بر این، افطاری های ساده بالغ بر 1500 بسته بین محرومان در شب ولادت کریم اهل بیت(ع) توزیع شد.

 

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این کانون ذیل طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)» و در کنار رزمایش مواسات و کمک مومنانه، بیان کرد: برگزاری جشن های خیابانی و راه اندازی کاروان شادی در شب ولادت امام حسن(ع) همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری مسابقه نقاشی روز قدس، برگزاری جشنواره روزه اولی ها ویژه دختران و پسران تازه به تکلیف رسیده و اعطای بسته های فرهنگی به آنها ازجمله این فعالیت ها است.

 

رحیمی ادامه داد: همچنین مسابقات «سفره ساده افطار» و مسابقه کتابخوانی که با استقبال بچه های مساجد استان قزوین و دیگر استان ها همراه شد و ... نیز ذیل فعالیت های فرهنگی طرح ملی راهکار به صورت مجازی برگزار شد و تلاش است به تناسب شرایط کرونایی همچنان فعالیت های فرهنگی از این دست ادامه بیابد.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «راهکار» و کمک مومنانه به محرومان تا انتهای خرداد ماه ادامه دارد، گفت: از 10 اسفند یعنی همان روزهای نخست شیوع کرونا کار تولید ماسک توسط خواهران مرتبط با کانون جوادالائمه(ع) آغاز و عملیات ضدعفونی کردن ماسک های تولیدی در کانون انجام شد که بر این اساس 20 هزار ماسک تولید و توزیع شد که همین توزیع رایگان ماسک بسیاری از خیران محلی را با اجرای طرح های محرومیت زدایی کانون همراه کرد.

 

معرفی برگزیدگان مرحله نخست مسابقه نهج‌البلاغه شناسی/ برگزاری مرحله دوم در تابستان

 

 

 

حجت الاسلام «مجتبی تختی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اعلام نتایج برگزیدگان مرحله اول مسابقه نهج البلاغه خوانی ویژه اعضای کانون های مساجد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فراخوان شرکت در این مسابقه اسفند ماه به صورت مجازی اعلام شد.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه این مسابقه از خطبه 110 نهج البلاغه برگزار شده است، بیان کرد: خوشبختانه از سراسر کشور برای شرکت در این مسابقه استقبال صورت گرفت و تعداد 1349 پاسخنامه برای مسابقه دریافت کردیم که یک هزار و 78 پاسخ نامه صحیح بود و در نهایت در مراسم قرعه کشی مسابقه پنج نفر به قید قرعه برگزیده شدند و قرار است دو میلیون جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا شود.

 

حجت الاسلام تختی پور ادامه داد: بنا است مراحل بعدی این مسابقه نیز در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت و نیز فصل پاییز از دیگر خطبه های نهج البلاغه برگزار شود.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خاطر نشان کرد: مسابقه نهج البلاغه شناسی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و کانون «راوی نور» مسجد فیروزآبادی شهرری برگزار می شود.

 

برگزاری مراسم سوگواری رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در مساجد تهران

 

 

 

 

مراسم سوگواری رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) و سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) در تعدادی از مساجد تهران به شرح زیر برگزار می شود:
 

 

مسجد امام هادی(ع)

سخنران:سیدطاها خشنود

مداح:مهدی مینویی،حسین ایزدخواه، محمد امین صمدی

زمان:20 خرداد ساعت 21

نشانی:شهرک ولیعصر(عج)،خیابان مسلمی

 

مسجد و مهدیه امام حسن مجتبی(ع)

سخنران: حجت الاسلام ناصر رفیعی

مداح:سعید حدادیان، محمدحسین حدادیان

زمان:19 خرداد ساعت21

نشانی: خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام(ره)

 

مسجد جابری

مداح: سعید هدایتیان

زمان:۱۷ خرداد بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: خیابان پیروزی، خیابان شکوفه

 

مسجد انصار المهدی(عج)

سخنران:مجید کیان فرد

مداح:حسین محمدی

زمان:۱۷ خرداد ساعت ۱۸ و ۳۰

نشانی: جنت آباد شمالی

 

کیفیت حضور زائران در مسجد جمکران در شرایط کرونایی/ تعطیلی اجتماعات مذهبی فعلاً ادامه دارد

 

 

 

 

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان و در تشریح روند فعالیت مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: بعد از مصوبه این ستاد مبنی بر بازگشایی مساجد و آستان های مقدس، مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خانواده معظم شهدا، طی آئینی بازگشایی شد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایام شیوع کرونا و ضرورت کمک به جبهه سلامت کشور، تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، فعلاً اجتماعی در میعادگاه منتظران برگزار نمی شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی زائران باید مهر، سجاده، تسبیح و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند چراکه از ارائه این اقلام در مسجد جمکران، به دلیل مقابله با شیوع کرونا معذور هستیم.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه واحدهای مشاوره مسجد جمکران که به صورت تک نفره پذیرای مراجعه کنندگان است و با تجمع همراه نیست، فعال هستند، گفت: مسجد مقدس جمکران بعد از بازگشایی به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از باب المعصومه(س) یعنی در شماره دو است، درهای 6 باب الرضا(ع) و یک باب الشهدا جز شب های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب ها از ساعت 23 تا 7 صبح روز بعد بسته هستند.

 

وی با بیان اینکه میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی می شود، ابراز کرد: پروتکل هایی برای خادمان پیش بینی شده تا حضور زائران و زیارت آنها با رعایت کامل قوانین بهداشتی انجام شود. تا این لحظه بنابر نظر کارشناسان تدابیر بهداشتی اعمال شده در مسجد جمکران رضایتبخش بوده است.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه فعلا مسجدهای مقام امام زمان(عج) و مسجد اصلی جمکران بسته است، تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای شدید فصلی این روزها و آفتاب شدید منطقه جمکران، مساجد امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باز و با شماره گذاری بر اساس فاصله گذاری موردتایید وزارت بهداشت پذیرای زائران هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همانطور که بیان شد زائران باید وسایل عبادی شخصی به همراه داشته باشند. همچنین هر دو روز یک بارۀ فرش های مسجد تعویض می شوند و سیستم های تهویه نیز فعال هستند.

 

آغاز جلسات هفتگی هیئت میثاق با شهدا در مسجد دانشگاه امام صادق(ع)

 

 

 

جلسات هفتگی هیئت میثاق با شهدا که بر اثر شیوع ویروس کرونا چندماهی به صورت مجازی برگزار می‌شد، از این هفته سه‌شنبه، ۲۰ خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعیت برگزار می‌شود.

 

براین اساس، این هفته این مراسم از ساعت ۲۱ در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود اما بنا بر اعلام مسئولین در چند هفته ابتدایی، این مراسم بدون حضور و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) برگزار می شود.

پایان پیام/ 9