همکاری مساجد و سازمان بهزیستی در کمک‌رسانی به نیازمندان سالمند محلات

همکاری مساجد و سازمان بهزیستی در کمک‌رسانی به نیازمندان سالمند محلات

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ولیئی با اشاره به گسترش همکاری مساجد با سازمان بهزیستی، گفت: تلاش داریم با گسترش همکاری با این سازمان از ظرفیت مساجد برای کمک‌رسانی به سالمندان تحت پوشش بهزیستی در محلات بهره بگیریم.

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از گسترش همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد با سازمان بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه مشترک، قرار است، از ظرفیت مساجد برای کمک رسانی به معلولین و سالمندان محلات که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، بهره بگیریم.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه همکاری تلاش می کنیم که آموزش های لازم به سالمندان با توجه به حضور گسترده آنها در مساجد ارائه و سلامت آنها توسط مساجد در محلات تامین و خدماتی از سوی مساجد به این افراد ارایه شود.

 

ولیئی به بخشی دیگری از خدمات ارایه شده به این افراد از سوی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده است که افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در محلات که سرپرست خانوار هستند، بانک اطلاعاتشان در اختیار مساجد قرار گیرد تا  مساجد در زمینه تهیه جهیزیه و اشتغال آفرینی آنها با مشارکت خیرین وارد عمل شوند.

 

وی با اشاره به تسهیل حضور معلولان در مساجد، گفت: خوشبختانه تاکنون گام های موثری در مساجد در این زمینه برداشته شده است و بنا داریم که مساجدی که امکانات و شرایطی برای حضور معلولین ندارند، را با همکاری بهزستی مجهز و مهیا برای حضور این افراد کنیم.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به افزایش تعداد مراکز نیکوکاری مساجد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) درصددیم، تعداد این مراکز را به 500 مرکز نیکوکاری افزایش دهیم و این مراکز توسط امام جماعت، خیرین و هیئت امنای مساجد به نیازمندان محلات کمک و وام هایی را برای نیازمندان محلات در زمینه کارآفرینی و اشتغال به آنها اعطاء کنند.

پایان پیام/ 40