دوره‌های آموزشی متناسب با زیست‌بوم کانون‌های مسجد ذیل رویداد ملی فهما طراحی شود

دوره‌های آموزشی متناسب با زیست‌بوم کانون‌های مسجد ذیل رویداد ملی فهما طراحی شود

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام صباغی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون فرهنگی هنری «آیت‌الله حائری» میبد، گفت: اگر ذیل رویداد ملی فهما، دوره‌های آموزشی متناسب با زیست‌بوم کانون‌ها طراحی شود شاهد شکوفایی مضاعف فعالیت ها خواهیم بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «محمدکاظم صباغی» با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور، گفت: این مهم در وهله اول موجب روشن شدن دوباره چراغ فعالیت‌های مسجدی می‌شود و از سوی دیگر انگیزه ادامه کار را برای اعضا فراهم می‌سازد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «آیت‌الله حائری» شهرستان میبد که در رویداد ملی (فهما) به عنوان کانون برگزیده شناخته شد، در ادامه اظهار کرد: این کانون از سال 1388 فعالیت خود را آغاز و عمده فعالیت‌های خود را متمرکز بر حوزه قرآن و عترت کرده است.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری آیت الله حائری، شهرستان میبد حدود 1000 نفر عضو دارد و آموزش‌های قرآنی خود را در سطوح مختلفی ویژه گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌کند، برای مثال ویژه گروه سنی بزرگسال دوره های تخصصی روان‌خوانی، سپس تجوید و حفظ در این کانون برگزار می‌شود. پیشرفت فعالیت‌های قرآنی کانون به اندازه ای است که برخی از اعضا در مسابقات مختلف استانی موفق به کسب رتبه شده اند. از سوی دیگر ما 150 حافظ کل قرآن را تربیت کرده ایم.

 

حجت‌الاسلام صباغی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد تاثیر رویداد ملی (فهما) در ارتقای فعالیت‌های مسجدی، اظهار کرد: معتقدم اگر ذیل این رویداد، دوره‌های آموزشی متناسب با زیست بوم کانون‌ها طراحی شود شاهد شکوفایی مضاعف فعالیت ها خواهیم بود. در واقع ذیل این آموزش ها افراد مختلفی تربیت شده و به نوعی زمینه رقابتی در عرصه فعالیت های فرهنگی دینی فراهم می‌شود.

پایان پیام/ 9