کانون‌های مساجد با رویداد «فهما» مدافعان فرهنگ و تمدن اسلامی را تربیت می‌کنند

کانون‌های مساجد با رویداد «فهما» مدافعان فرهنگ و تمدن اسلامی را تربیت می‌کنند

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
کیقبادی با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیت تربیت مدافعان فرهنگ و تمدن اسلامی را دارند، گفت: طرح ملی فهما باعث شد کانون‌ها به تکاپو افتاده و فعالیت‌های خود را به روز کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین کیقبادی» اظهارکرد: کانون فرهنگی هنری قدس استان گلستان در سال ۸۳ تاسیس شد و در زمینه فرهنگی، هنری، علمی، کتابخانه و ورزشی فعالیت داشت. در سال ۸۶ به عنوان کانون تخصصی چهره به چهره در سطح استان گلستان معرفی شد. همچنین در بین 16 کانون تخصصی استان، به عنوان کانون تخصصی «شعر و ادبیات داستانی» انتخاب شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری قدس (استان گلستان)، از کانون های برگزیده در رویداد ملی فهما، گفت: در سال ۹۷ که برخی از اعضای کانون را برای برنامه تئاتر بچه های مسجد آماده می‌کردیم همزمان به فکر فعالیت در حوزه فیلم کوتاه نیز بودیم. چرا که استان گلستان در آن سال مجری جشنواره فیلم طنین بود و ما نیز در همین زمینه از برخی از دوستان که سابقه خوبی در فیلمسازی داشتند دعوت کردیم که در این رابطه در کانون فعالیت داشته باشند.


وی ادامه داد: در سال ۹۸ که نخستین رویداد ملی فهما اجرا شد، یکی از اعضای فعال کانون سایر دوستان و کانونی ها را نیز با خود همراه کرد تا بتوانند فیلمی با عنوان «در این خانه چراغی روشن است» را بسازند. این فیلم ابتدا در جشنواره نماز حائز رتبه شد و پس از ارائه در طرح ملی فهما هم به عنوان فیلم کوتاه برتر انتخاب شد.
 

مدیر کانون برگزیده فهما در رابطه با ادامه فعالیت این کانون در زمینه فیلم کوتاه تصریح کرد: تصمیم داریم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن سینمای جوان گرگان دوره های آموزشی را در این رابطه برگزار کنیم تا از این طریق علاقه مندان به حوزه فیلمسازی بتوانند با مسجد و کانون های مساجد ارتباط برقرار کرده و آثار فاخری در قالب فیلم کوتاه و با موضوعات مرتبط با مسجد تولید کنند.


کیقبادی یادآور شد: با توجه به اینکه عرصه هنر عرصه بسیار مهمی است و جوانان و نوجوانان علاقه زیادی به این حوزه دارند می ‌توان از این طریق استعدادهای آنها را شکوفا کرد و به نحو احسن و در راه درست و همسو با سیاست های نظام جمهوری اسلامی آنها را پیش برد.


مدیر کانون فرهنگی هنری قدس در ادامه با اشاره به رویداد ملی فهما و آثار و نتایج آن گفت: رویداد ملی فهما می تواند سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی باشد چرا که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان جایگاه های بسیار قوی در مساجد می توانند سربازانی را تربیت کنند که مدافعان فرهنگ و تمدن اسلامی هستند.


کیقبادی افزود: با توجه به دیدگاه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در رابطه با شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌ها و رصد آنها به شکل مستقیم، می توان گفت طرح ملی فهما باعث شد کانون‌ها به تکاپو افتاده و فعالیت‌های خود را به روز کنند و به جای راکد ماندن یا انجام برخی کارهای تکراری در طول سال که در تمام مساجد انجام می شود نسبت به انجام فعالیت های جدید و جذاب در جهت جذب جوانان و نوجوانان و رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در دل مساجد گام اقدام کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری قدس ۹۳۷ نفر عضو دارد که همه آنها در سامانه بچه های مسجد ثبت شدند.

 

پایان پیام/ 9