استمرار کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد؛ از بازسازی منازل روستایی تا حمایت از کارگران روزمزد

استمرار کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد؛ از بازسازی منازل روستایی تا حمایت از کارگران روزمزد

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
کمک‌‌های مومنانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پس از ماه مبارک رمضان، همچنان در قالب طرح ملی «راهکار» و با جلوه‌هایی همچون اعطای وام قرض‌الحسنه به کارگران روزمزد، بازسازی منازل روستایی و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اگرچه مطالبه مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی مومنانه با تاکید بر ماه مبارک رمضان بود، چنان که ایشان در سخنرانی تلویزیونی خود در نیمه شعبان فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن ها خواهد گذاشت ...»، اما از همان بدو ایراد این سخنان، مسجدی ها و بچه های مسجد، با عزمی جزم وارد میدان شدند و پایان یافتن ماه مهمانی خدا هم مانع از ادامه حضور آنها در میدان کمک های مومنانه نشد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد با همراهی و مشارکت فعالانه بچه های مسجد و طرح ابتکاری «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» نیز در کنار دیگر نهادهای مسجدی، همچنان سیل کمک های مومنانه را ادامه داده و می کوشند تا در شرایطی که کرونا به بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل به ویژه کارگران روزمزد آسیب های جدی وارد کرده است، کمی از این آلام اقتصادی و فشارهای روحی ناشی از آن کم کنند.

 

مروری کوتاه بر آنچه همچنان در کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه دارد، این مهم را اثبات می کند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا و بروز آسیب های اقتصادی آن و نیز بعد از آغاز رزمایش مواسات و همدلی، یکی از وجوه همت بچه های مسجد قربانی کردن گوسفند به ویژه با نیت سلامتی امام زمان(عج) و توزیع گوشت آن بین محرومان بود که همچنان ادامه دارد، کانون فرهنگی و هنری «میثم تمّار» در جوار مسجد فاطمه الزهرا (س) که در منطقه ای محروم از یاسوج واقع شده نسبت به این مهم اهتمام دارد و با قربانی کردن گوسفند، گوشت آن را به نیازمندان می رساند.

 

 

توزیع سبدهای کالا و بسته های حمایتی هم از دیگر وجوه همت کانون ها است؛ کانون فرهنگی و هنری «اهل بیت(ع)» آستانه اشرفیه در این راستا تاکنون ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش 90 میلیون تومان را بین افراد نیازمند با حفظ کرامت انسانی و با محوریت مسجد اهل بیت(ع) توزیع کرده است.

 

 ۵۰ عدد کارت خرید ۲۵۰ هزار تومانی اتکا بین آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا خبر داد و ۱۷ عدد کارت هدیه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی بین نیازمندان هم به همت خیران و اعضای این کانون مسجدی توزیع شده است.

 

 

 

مهم آنکه کانون های مسجدی به این بسنده نکرده و عرصه های مختلفی را برای کمک های مومنانه خود انتخاب کرده اند، بازسازی منازل روستایی یکی از آنها است چنان که کانون فرهنگی هنری «مدینه النبی (ص)» شیراز به مرمت و بازسازی منازل افراد آسیب پذیر در روستاهای اطراف شیراز به همت گروه های جهادی اقدام کرده است. در این راستا چهار منزل مسکونی با هزینه ای بالغ بر 170 میلیون تومان، مورد بازسازی قرار گرفته اند.

 

 

 

 

حمایت از کارگران روزمزد هم از دیگر وجوه همت و حمایت بچه های مسجد در طرح ملی راهکار و همراهی با رزمایش مواسات و همدلی مومنانه است، چنان که کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)» در جوار مسجد مهدیه در خراسان رضوی، وام قرض الحسنه بین دو تا پنج میلیون تومان با بازپرداخت های طولانی مدت را به کارگران روزمزد و آسیب دیده از کرونا در منطقه مهرآباد اعطاء می کند.

 

 

 

 

البته این همراهی با رزمایش مواسات و کمک مومنانه، مانع از کارویژه های فرهنگی هنری کانون های مساجد نشده است، چنان که با برگزاری مسابقات فرهنگی به ویژه با محوریت کتابخوانی، برگزاری منابر مجازی، اجرای پویش های ملی مذهبی و ... در تلاش هستند در ایام توقف حضوری فعالیت ها، ارتباط شان با بچه های مسجد حفظ شود و فعالیت ها ادامه یابد.

پایان پیام/ 9