کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ و تحول‌آفرین است

کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ و تحول‌آفرین است

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اوحدی با بیان‌اینکه شهدا و ایثارگران که تربیت شده مساجد هستند، بهترین الگوی اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ است و می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید اوحدی» در آیین تجلیل از منتخبان رویداد ملی فهما که امروز (سه شنبه، 20 خرداد) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه بعد از بحران کرونا دنیا در یک مسیر جدیدی قرار گرفت، گفت: بعد از بحران کرونا سبک زندگی و رفتار انسان ها تغییر کرده و خواهد کرد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه های مختلف آموزش و فرهنگ شاهد تغییراتی بعد از این بحران شدیم و در موضوع امنیت نیز این موضوع معنای خود را دوباره بازتعریف کرد.

 

اوحدی بیان کرد: در حال حاضر شاهدیم که بعد از بحران کرونا مقوله گمشده ای که اصلا به آن توجه نمی شد یعنی سرمایه انسانی، تاب آوری و تحمل در تنگناهای جهانی مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا همه دنیا را به خود مبتلا کرد، گفت: با این بحران در همه دنیا پیوست های امنیتی، اجتماعی و نظامی بعد از این بحران تعریف کردند اما جامعه ما به دلیل ارزش ها و پایگاه هایی همچون مسجد که داشت، توانست در این بحران موفق شود.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در شرایط تحریم و در شرایطی که 360 کانال در دنیا در حال تخریب و تضعیف ما بودند اما به دلیل سرمایه اجتماعی مسجد که دیگر کشورها این سرمایه را نداشتند، نتوانستند بر اهداف و برنامه های خودشان موفق شوند زیرا ظرفیت مسجد بسیاری از مشکلات ما را حل کرد.

 

وی تصریح کرد: در کارهای فرهنگی محورهای جریان سازی، مخاطب شناسی و جهت گیری باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه باید بدانیم که داشته های فرهنگی و الگوسازی های ما چیست و چه الگوهایی می توانند الگوی موفقی برای ما باشند.

 

وی شهدا و ایثارگران را بهترین الگوهای پایدار که تربیت شده مسجد هستند در جامعه ما دانست و تصریح کرد: شهدا و ایثارگران سرمایه های انقلاب ما بودند که می توانند به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اینکه چه اتفاقی در وجود انسان رخ می دهد و چقدر پایگاه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند تاثیرگذار باشند که شخصی همانند مجید قربان خانی تحول ایجاد می کند و وی به شهید مدافع حرم تبدیل می شود.

 

وی خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کار و فعالیت شما بزرگ است زیرا می توانید تحول آفرین باشید.

 

وی در پایان بر لزوم گسترش همکاری ها میان کانون های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.

پایان پیام/ 40