طرح خلاقانه «فهما» زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را فراهم می‌کند

طرح خلاقانه «فهما» زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را فراهم می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اسدی گفت: طرح های خلاقانه ای و مبتکرانه همچون رویداد ملی «فهما» می تواند زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را در مناطق محروم و روستایی فراهم کند.

«امامعلی اسدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سامانه بچه های مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی برای خلق تجربیات و ایده های جدید در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و نوجوانان و جوانان با حضور در این سامانه می توانند خلاقیت های خود را عینیت ببخشند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی تصریح کرد: طرح های خلاقانه ای و مبتکرانه همچون رویداد ملی «فهما» می تواند زمینه اجرای ایده های فرهنگی جوانان مسجدی را در مناطق محروم و روستایی فراهم کند.

 

وی اظهار داشت: احیا کارکردهای مساجد با حضور نوجوانان و جوانان محقق می شود و مشارکت افراد در امور فرهنگی مسجد منجر به سازماندهی بهتر و بیشتر فعالیت ها در این حوزه می شود.

 

اسدی عنوان کرد: رویداد ملی «فهما» زمینه همفکری و استفاده از ظرفیت های سایر کانون ها برای تبادل نظر را فراهم کرده و امیدواریم با بهره مندی از این ظرفیت بتوانیم برنامه های ابتکاری و نوآورانه را در حوزه فرهنگی برای نوجوانان و جوانان اجرا کنیم.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی افزود: نوجوانان و جوانان در مناطق روستایی آمادگی بهتری برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی دارند و باید از این ظرفیت برای تربیت نسل آشنا به مسائل فرهنگی و دینی بهره برداری شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه مطلوب نیازمند یک برنامه ریزی مدون و هماهنگی و همکاری در بین اعضای کانون است که امیدواریم با اجرای مراحل بعدی رویداد ملی «فهما» شاهد رشد بیش از پیش برنامه های فرهنگی به ویژه در مناطق روستایی و محروم باشیم.

 

اسدی خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانان سرمایه های باارزش اجتماعی جامعه هستند که باید با همکاری و همدلی در کانون ها زمینه تربیت نسل دینی فراهم شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علایی اعلام داشت: ظرفیت کانون های مساجد فراتر از برنامه های تکراری و کلیشه ای است و برنامه های جذابی همچون کتابخوانی، قصه گویی و ترویج برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب می تواند در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

کانون فرهنگی هنری «شهید علایی» به عنوان کانون برتر نخستین رویداد ملی «فهما» در رشته کتاب و کتابخوانی معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیر مسئول این کانون تجلیل شد.

پایان پیام/ 365