استقبال اعضای کانون روستایی «شهید قاسم سلیمانی» از کتاب و کتابخوانی/ کادرسازی از نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ سال

استقبال اعضای کانون روستایی «شهید قاسم سلیمانی» از کتاب و کتابخوانی/ کادرسازی از نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ سال

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
نهاوندی با اشاره به حضور فعال کانون فرهنگی هنری «شهید قاسم سلیمانی» در بخش کتاب‌خوانی رویداد ملی «فهما»، گفت: کادرسازی از بین نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ سال رویکرد این کانون روستایی است تا در انجام فعالیت‌ها دچار رکود نشویم.

«محمد نهاوندی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره روند فعالیت کانون فرهنگی هنری «شهید قاسم سلیمانی» در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: برگزاری هیئت مجازی همراه با مداحی و سخنرانی در 30 شب ماه مبارک رمضان و مشارکت فعال در رزمایش مواسات و کمک مومنانه از جمله فعالیت های این کانون روستایی در ایام تعطیلی موقت فعالیت های حضوری، بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید قاسم سلیمانی» ادامه داد: در این راستا با همکاری امام جماعت و شورای روستا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سه مرحله، مرحله نخست 400 بسته معیشتی، مرحله دوم 100 بسته معیشتی و مرحله سوم 80 بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این، در ماه مبارک رمضان هر شب 100 پرس غذای گرم در مجموع شامل سه هزار پرس به تناسب تعداد اعضای خانوار و به همت بچه های کانون میان محرومان روستا توزیع شد، همچنین، اعضای کانون یک شب درمیان برای بسته بندی پک‌های غذایی اقدام می کردند.

 

وی با اشاره به حضور موثر این کانون در نخستین رویداد ملی «فهما»، گفت: کانون «شهید قاسم سلیمانی» که پیش از شهادت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «عترت(ع)» نام داشت، در بخش کتاب و کتابخوانی نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» توانست در سطح شهرستان رتبه اول را کسب کند و در سطح استان هم جزء هشت استان برتر این رویداد شناخته شد.

 

نهاوندی با اشاره به رویکرد این کانون روستایی در کادرسازی، ابراز کرد: از سه سال قبل تلاش کردیم با واسپاری کارها به نوجوانان رده سنی 15 تا 17 سال اقدام به کادرسازی و از ظرفیت آنها حداقل برای پنج شش سال آینده استفاده کنیم که در این زمینه موفقیت هایی داشته ایم. چون در گذشته یکی از مشکلات کانون ما کادرسازی بود که بعضاً فعالیت ها را دچار رکود می کرد.

 

وی با اشاره به استقبال بچه های کانون فرهنگی هنری «شهید قاسم سلیمانی» از فعالیت های کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: به دلیل محدودیت فضای کانون، اجرای برخی از فعالیت ها با دشواری همراه است اما در حوزه امانت دهی کتاب ها که بیش از سه هزار نسخه می شود، فعال هستیم و اعضای کانون هم می توانند از طریق مشاهده فهرست کتاب ها و تقاضا در وبلاگ کانون، نسبت به امانت گرفتن این کتاب ها اقدام کنند.

 

نهاوندی با اشاره به عضویت 110 نفر در کانون روستایی «شهید قاسم سلیمانی»، خاطرنشان کرد: اعضای کانون در فضای روستا در همه برنامه های مدنظر بسیج یک پای کار کانون هستند و بیشتر کارهای رسانه ای بر عهده آنها است و تعامل شان با شورای روستا و بسیج و سه مسجد روستا گسترده است. امید است به تناسب انرژی و مشارکت بالای اعضاء، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مثل رایانه، پرژکتور و ...  در کانون تامین شود.

پایان پیام/ 9