بچه‌های مسجدی همچنان در میدان جهادی تا رفع بحران کرونا

بچه‌های مسجدی همچنان در میدان جهادی تا رفع بحران کرونا

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
‌‌بچه‌های مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان همچنان پیشگام در مقابله با بیماری کرونا هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، با شیوع ویروس کرونا در جامعه، مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان پایگاه های مقابله با بحران کرونا تبدیل شد.

 

فعالان مساجد در راستای مقابله با بحران کرونا با همفکری و جذب مشارکت خیران گام های موثری بویژه در مناطق محروم برداشتند و حسینیه های مساجد به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شد و فعالان مساجد چرخ خیاطی های محلات را جمع و برای تولید ماسک در بحران کمبود ماسک پیشگام شدند و ماسک های تولیدی در مساجد به صورت رایگان در بین مردم و نیازمندان توزیع شد.

 

همچنین بچه های مسجد با تهیه مواد ضدعفونی کننده و تقسیم کار به صورت روزانه و مستر نسبت به ضد عفونی و گند زدایی از مناطق مختلف شهری و اماکن عمومی یاری رسان شهرداری ها و مردم شدند.

 

در پی سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال و مطالبه مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی مومنانه که فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق است، ماه ایثار است، ماه کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن ها خواهد گذاشت ...»، بچه های مسجد در لبیک به ندای رهبری، رزمایش کمک مومنانه را در سرلوحه کار خود قرار دادند.

 

در راستای رزمایش کمک مومنانه، بچه های مسجد با عزمی راسخ و اراده قوی وارد میدان شدند و با جذب حمایت خیرین، پس از شناسایی نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا برای دستگیری از این اقشار پیش قدم شدند.

 

فعالیت های مسجد محور تا شکست قطعی بحران کرونا ادامه دارد

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد آل طه مسجد حضرت محمد (ص) خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا با همفکری اعضای کانون و پایگاه مقاومت بسیج، مسجد و حسینیه مسجد به پایگاه مقابله با ویروس کرونا تبدیل شد.

 

«احسان بیرانوند» افزود: حسینیه مسجد با مشارکت بانوان فعال مسجد به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد و روزانه با تهیه پارچه های مناسب، ماسک استاندارد تهیه و در بین اهالی منطقه با اولویت نیازمندان و بیمارستان ها توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه در دیگر گام مواد ضدعفونی تهیه شد، ابراز کرد: با مشارکت بچه های مسجد، به صورت روزانه و مستمر محله، اماکن عمومی و برخی منازل مسکونی مردم محله واقع در محله ضدعفونی و گند زدایی شد.

 

بیرانوند افزود: همچنین بانوان فعال در مسجد در طرح ضدعفونی و گند زدایی از محله مشارکت داشتند.

 

وی همچنین با اشاره به مشارکت فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد در طرح غربالگری عمومی، افزود: فعالان مساجد با همکاری با مراکز بهداشتی محله در طرح غربالگری عمومی شرکت کردند.

 

بیرانوند افزود: در این اقدام به صورت تلفن روزانه به اهالی محله مشاوره ها و توصیه های بهداشتی به مردم ارائه می شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد آل طه خرم آباد همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مواسات و کمک های مومنانه، گفت: در لبیک به ندای رهبری طرح مواسات و همدلی در سرلوحه کار کانون فرهنگی هنری مسجد قرار گرفت.


وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی، تلاش شد با جذب مشارکت مردم و خیران بسته های غذایی و بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

 

بیرانوند ادامه داد: در راستای اجرای طرح کمک مومنانه در گام اول با مراجعه حضوری تلاش شد بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در محله کوی ارتش خرم آباد تهیه شود.

 

وی تصریح کرد: کمک های مومنانه که شامل موادغذایی و بهداشتی بوده  رو توسط خواهران و برادران  عضوکانون  بسته بندی وتقسیم ان  بین فقرای محله وافردای که دراین مدت  ازلحاظ معیشتی بامشگل برخوردند.


بیرانوند از ادامه فعالیت های فرهنگی هنری مسجد در بسترفضای مجازی خبرداد و گفت: با شیوع ویرس کرونا برنامه های فرهنگی و هنری کانون در بستر فضای مجازی برگزار شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد آل طه خرم آباد اظهار کرد: همچنین دوره های آموزشی احکام و اخلاق بعه صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار شد.

 

بیرانوند بیان کرد: فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای مقابله با بحران کرونا، تا شکست قطعی ویروس منحوس کرونا ادامه دارد.

 

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همچنان در فعالیت های خودجوش و مردمی نسبت به ضدعفونی کردن سطح مساجد و کانون‌ها، محلات پیشگام هستند و با تهیه و توزیع بروشور و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی جهت آگاه‌سازی و مشارکت مردمی برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می کنند.

 

پایان پیام/ 85