مشارکت بچه‌های مسجد شهید بهشتی در حمایت معیشتی از ۵۰۰ خانواده محروم

مشارکت بچه‌های مسجد شهید بهشتی در حمایت معیشتی از ۵۰۰ خانواده محروم

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
هاشمی با اشاره به مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری «نجم‌الثاقب» در تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته ارزاق میان محرومان، گفت: این کانون در اجرای پویش‌های فرهنگی «با کتاب در خانه می مانیم»، «هر سجاده، یک بسته ارزاق» و «شبستان مجازی» نیز مشارکت داشت.

«فاطمه سادات هاشمی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه علمکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا بسیار خوب بود، اظهار کرد: این کانون ها کارکرد اجتماعی مساجد را به ویژه در زمینه خدمت رسانی به گروه های مختلف مردم توسعه دادند و به این صورت موجب تثبیت اعتبار بیشتر مساجد در جامعه شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «نجم ‌الثاقب» تصریح کرد: انسجام بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا تحت عنوان طرح ملی «راهکار» اقدامی بسیار به موقع بود که توانست موجب تجمیع این برنامه ها شد که اجرای چنین طرح هایی در سایر مواقع یا مناسبت ها می تواند ضمن جلوگیری از موازی کاری موجب رونق بیشتر مساجد شود.

 

وی اضافه کرد: تولید و توزیع ماسک و دستکش، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و فضای مساجد، آگاه سازی مردم نسبت به خطر کرونا و لزوم ماندن در خانه و برپایی کاروان های شادی در ایام سرور اهل بیت (ع) به ویژه در نیمه شعبان از مهم ترین فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره کرونا بوده است.

 

هاشمی در ادامه به مشارکت کانون فرهنگی هنری نجم ‌الثاقب مسجد جامع شهید بهشتی در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این کانون در تهیه و توزیع 500 بسته ارزاق که طی پنج مرحله میان نیازمندان توزیع شد و همسو با طرح ملی راهکار نقش فعالی داشته است.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «نجم‌ الثاقب» همچنین در آماده سازی فضای مسجد جامع شهید بهشتی برای برگزاری مراسم احیای شب های قدر و نماز عید فطر و همچنین تولید محصولات صوتی و تصویری به منظور انتشار در پیام رسان های این مسجد نقش داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نجم ‌الثاقب در پایان خاطرنشان کرد: این کانون در اجرای پویش هایی همچون «با کتاب در خانه می مانیم»، «هر سجاده، یک بسته ارزاق» و «شبستان مجازی» مشارکت داشته است و اکنون در تولید ماسک در کارگاه راه اندازی شده در مسجد جامع شهید بهشتی، فعالیت دارد.

پایان پیام/ 397