ضرورت اقدام مسئولان در زمینه هم افزایی درون مساجد

ضرورت اقدام مسئولان در زمینه هم افزایی درون مساجد

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: در زمینه هم افزایی درون مسجد ما هنوز نتوانستیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم و ضرورت دارد مسئولان در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (21 خرداد) در نشست ستاد مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «روز جهانی مسجد» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در شبکه استانی دنا در قالب برنامه زنده «نگاه روز» در روز جهانی مسجد از لحاظ آماری به متوسط کشوری سرانه هر هزار نفر یک مسجد پرداخته شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان هایی مثل یزد این سرانه کمتر است، یعنی هر 400 یا 500 نفر یک مسجد و در یاسوج به ازای هر 6 یا هفت هزار نفر یک مسجد داریم.

 

وی با بیان اینکه مشکلات در این راستا استخراج و پیشنهادهای لازم نیز ارائه شد، ادامه داد: با توجه به اینکه مسجد یک مسئله مهم در هر استان محسوب می شود، کارگروه مساجد در برخی از استانداری های هر استان تشکیل شده یا شورای «دستگاه های مسجدمحور» حول دفتر نماینده ولی فقیه تشکیل می شودف نشست هایی را برگزار و مسائل را بررسی می کنند.

 

دولت آبادی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در حوزه ساخت و ساز در شهر یا روستا قصد ساخت مسجد داریم که در روستاها تعاونی های مسکن اداره ها باید پیش بینی زمینی برای مسجد در این محل ها را داشته باشند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه شهر شهرداری می تواند در قالب طرح تفضیلی در این راستا اقدام کند و در حوزه روستاها بنیاد مسکن می تواند تعاونی ها را ترغیب به پیش بینی مکانی جهت مسجد نماید.

 

وی با بیان اینکه یکی از خیرین دولت آباد «روز جهانی مسجد» بحث کلنگ زنی مسجد را در شهرک امام علی (ع) یاسوج در دست اقدام دارد، یادآور شد: باید در مکان هایی که زمین برای ساخت مسجد وجود داردف پیش بینی لازم صورت گیرد.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: در زمینه هم افزایی درون مسجد ما هنوز نتوانستیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم که ضرورت دارد مسئولان در این زمینه اقدام کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد می شود در روز جهانی مسجد یک برنامه یا همایش با عنوان «نقش بچه های مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب» پیش بینی و با همکاری نهادهای فرهنگی و دخیل در مساجد برگزار شود.

پایان پیام/ 82