«روز جهانی مسجد» در نظام جمهوری اسلامی نباید گمنام بماند

«روز جهانی مسجد» در نظام جمهوری اسلامی نباید گمنام بماند

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
رضوی پور به «روز جهانی مسجد» اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم این روز در نظام جمهوری اسلامی نباید گمنام بماند و چون روز متعلق به خانه خداست، باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد رضوی پور» امروز (21 خرداد) در نشست ستاد مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «روز جهانی مسجد» که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد، گفت: حدود 50 سال قبل تعدادی از صهیونیست های افراطی به مسجدالاقصی حمله کردند و از فضای چهار هزار و 400 متری این مسجدف حدود هزار و 500 متر آن را به آتش کشیدند.

 

بنیانگذار مسجد فاطمه الزهرا (س) محمود آباد یاسوج اظهار کرد: بهترین مکان های مسجد الاقصی به آتش کشیده شد و از آن زمان در تقویم جمهوری اسلامی دو روز به عنوان روزهای پرفروغ یکی «روز قدس» که روز باشکوهی در انقلاب و نظام شد و یکی هم «روز جهانی مسجد» به ثبت رسید.

 

وی با بیان اینکه این روز از طرف سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان «روز جهانی مسجد» نام گذاری شد، اذعان کرد: متاسفانه روز جهانی مسجد در ایران کم فروغ است، ولی در کشورهایی مثل پاکستان، هندوستان و کشور جنگ زده ای مثل سوریه این روز به روشنی و شکوه روز قدس در ایران اسلامی برگزار می شود.

 

رضوی پور یادآور شد: با توجه به اینکه مساجد زیبایی در این کشورها ساخته شده، نشان می دهد که این روز در این کشورها زنده است و در این روز از خیرین و سازندگان مسجد دعوت می کنند.

 

بنیانگذار مسجد فاطمه الزهرا (س) محمود آباد یاسوج اضافه کرد: اعتقاد دارم این روز در نظام جمهوری اسلامی نباید گمنام بماند و چون روز متعلق به خانه خداست، باید به آن پرداخته شود.

 

وی در ادامه، گفت: زمانی که کار مسجد فاطمه الزهرا (س) محمود آباد آغاز شد، نمی دانستم که مسجد تا این اندازه غریب است و هر اداره و نهادی مجموعه ای تحت عنوان امور مساجد دارد که تنها حرکتی که انجام نمی گیرد در زمینه مسائل مساجد است.

 

رضوی پور با اظهار تاسف از اینکه مسجد متولی تحت عنوان مرکز رسیدگی به امور مساجد در این استان ندارد، خاطرنشان کرد: شهر ما 100 درصد شیعه است ولی متاسفانه آثاری از شیعه در زمینه مساجد نداریم و علت این است که متولی خاصی برای مساجد و جمع کردن ظرفیت ها دورهم وجود ندارد.

 

بنیانگذار مسجد فاطمه الزهرا (س) محمود آباد یاسوج تاکید کرد: باید آثار زیبایی از معماری اسلامی در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برای جذب نمازگزار وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اعتقادی به پول تنها برای مسجد ندارد، اظهار داشت: قبل از پول باید نیروی انسانی پای کار باشد و اگر هیئت امناها فعال و باتدبیر باشند، می توان در این راستا اقدام کرد.

 

رضوی پور گفت: مسجد تنها برای فاتحه خوانی نیست، بلکه مساجد کارکردهای مختلف و متعددی دارد.

پایان پیام/ 82