برگزاری چهاردهمین جشنواره روستایی «آسمان هشتم» در دهه کرامت/ ترویج ازدواج آسان با حمایت از نوعروسان بی‌بضاعت

برگزاری چهاردهمین جشنواره روستایی «آسمان هشتم» در دهه کرامت/ ترویج ازدواج آسان با حمایت از نوعروسان بی‌بضاعت

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ذاکری با بیان اینکه فراخوان چهاردهمین جشنواره روستایی آسمان هشتم در دهه کرامت اعلام می‌شود، گفت: این جشنواره ویژه روستاهای سراسر کشور به همت کانون امام المنتظر(عج) روستای کردر استان هرمزگان در ۱۴ رشته برگزار می‌شود.

«ابراهیم ذاکری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اعلام فراخوان چهاردهمین جشنواره روستایی آسمان هشتم از ویژه برنامه های هیجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به همت کانون امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره ویژه روستاهای سراسر کشور همزمان با دهه کرامت و از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان با اشاره به اینکه این جشنواره در 14 رشته فرهنگی و هنری برگزار می شود، بیان کرد: طراحی پوستر رضوی، ساخت کلیپ رضوی، نامه ای به امام رضا(ع)، تولید عکس نوشته موبایلی،سرود، تئاتر وساخت فیلم کوتاه رضوی از جمله رشته های این جشنواره است.

 

ذاکری قرآن خوانی، نماز خوانی،شعرخوانی،نقاشی رضوی، اجرای صلوات خاصه، اذان گویی و اجرای صلوات خاصه ویژه کودکان زیر12 سال را از دیگر رشته های این جشنواره برشمرد و گفت: برگزاری چهارده مسابقه(کتابخوانی 14 معصوم) از 14 کتاب قصه ها و داستان های چهارده معصوم(س)  هم از دیگر بخش های این جشنواره است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان با اشاره به اینکه روستای کردر رضوی یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود و مورد توجه فعالان این حوزه است، خاطر نشان کرد: نشر و ترويج شعائر دينی و پاسداری از ارزش‌ها، ترویج فرهنگ زیارت ائمه و کشف استعداد‌های فرهنگی و هنری از اهداف اين جشنواره است که به همت کانون امام المنتظر(عج) برگزار می شود.

 

ذاکری ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم به ‌همت کانون فرهنگی هنری امام ‌المنتظر(عج) روستای کردر و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و هیئت مذهبی امام رضا(ع) روستای کردر با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه ‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب هرسال برگزار می شود.

 

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری جشنواره آسمان هشتم گفت: شناسایی استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان در مسابقات این جشنواره،اتحاد و همبستگی مردم در روستا از دیگر اهدف برگزاری این جشنواره است.

 

وی گفت: کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای کردر با برگزاری 13 دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشنواره سراسری سرود رضوی کانون های مساجد روستایی، به عنوان مبدع و مبتکر برپایی جشن‌های مردمی رضوی در سطح کشور شناخته شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان در ادامه با اشاره به برنامه های تربیتی این کانون اظهار کرد: این کانون ویژه برنامه های تربیتی با رویکرد تربیت اسلامی برای کودکان و نوجوانان پیش بینی کرده که هم اکنون در حال اجراست. همچنین هیئت اندیشه ورز کانون با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و درک صحیح شرایط موجود، ویژه برنامه هایی را برای جوانان با محوریت سبک زندگی اسلامی پیش بینی کرده است  که تشویق جوانان در شرف ازدواج به سمت مراسم ازدواج آسان یکی از این برنامه ها است.

 

وی تامین جهیزیه برای نوعروسان را به عنوان بخشی از ویژه برنامه ترویج فرهنگ ازدواج آسان نام برد و گفت: توجه به ایتام و برگزاری مراسم ازدواج بسیار ساده ازجمله شروط اهدا جهیزیه به نوعروسان است.

پایان پیام/ 40