صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی فهما رونمایی شد/موفقیت خبرگزاری شبستان در برند سازی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد

صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی فهما رونمایی شد/موفقیت خبرگزاری شبستان در برند سازی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما» با حضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم و جمعی از مدیران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما»  امروز(پنجشنبه 22خرداد) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این نشست از رتبه نخست استان قم در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد در فهما خبرداد و گفت: به منظور تبلیغ این مسأله، اِلمان فهما به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور در قم نصب می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: این عنوان همه ساله به یک جا تعلق نمی گیرد و باید روی این پایتخت بودن مانور بدهیم و بعد از استقرار فهما نیازمند اطلاع رسانی دقیق در این حوزه هستیم؛ هرچند ما یک خبرگزاری شبستان داریم که در برند سازی فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد موفق بوده است ولی از آنجا که خبرگزاری شبستان تعریف خاص خبرگزاری در همه ی زمینه ها و با گستره ی بین الملل را دارد یک پایگاه اطلاع رسانی نیز برای فهما  لازم بود که تنها خبرهای فهما منتشر شود و همه استان ها یک صفحه داشته باشند.

 

در ادامه این نشست «سید موسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که همیشه معمولا جایگاه قم در برنامه های فرهنگی و هنری ویژه بوده است، گفت: رتبه نخست قم در فهما اتفاقی مبارک و نیازمند اطلاع رسانی است.

 

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت های خبرگزاری شبستان نیز تقدیر و خاطرنشان کرد: باید کار به گونه ای شود تا آن دسته از مخاطبینی که فعالیت مساجد را دنبال می‌ کنند از این طریق به اطلاعات بهتری دست پیدا کنند، البته نیاز مخاطب خیلی مهم است و بعد ما بتوانیم اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم بنابراین درجه اول، ایجاد احساس نیاز است.

 

گفتنی است، در این نشست مسؤولان و معاونان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم نیز حضور داشته و به ارائه بحث و نظر در موضوع فهما پرداختند و در نهایت نیز صفحه استان قم در فهما رونمایی شد.

 

یادآور می‌شود، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از سال‌ها با راه اندازی پايگاه اطلاع رساني فهما دارای سایت اطلاع رسانی مستقل شد؛ این پايگاه داراي زير پرتال هاي جداگانه به نشاني اينترنتي http://fahma.org براي تمامي استان ها می باشد.

 

اين پايگاه اطلاع رساني بستر مناسبي را جهت انعکاس فعاليت هاي گسترده ستاد استان قم و کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان فراهم نموده که برنامه هاي شاخص و ويژه در آن اطلاع رساني مي شود.

 

این پایگاه دارای قابلیت بارگذاری پوسترهای تبلیغاتی و ارتباط صفحات استانی به دیگر سامانه‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قبیل سامانه بچه های مسجد است. بخش چندرسانه‌ای، فیلم و گالری تصاویر از دیگر بخش‌های این پایگاه می باشد.

پایان پیام/ 694