تعداد مساجد یاسوج باید متناسب با تعداد محلات آن باشد

تعداد مساجد یاسوج باید متناسب با تعداد محلات آن باشد

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
رئوف با اشاره به اینکه شهری مثل یاسوج به عنوان مرکز استان تعداد مساجد باید متناسب با تعداد محلات آن باشد، گفت: باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

«امیر رئوف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: مسجد به عنوان مبدا تحولات در هر جامعه ای و به تعبیر حضرت امام (ره) سنگر دفاع از اسلام و دیانت محسوب می شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر ما نسبت به جایگاه کلیدی مسجد اهتمام ویژه ای داشته باشیم، بسیاری از معضلات و مسائل فرهنگی به واسطه طرح مسجدمحوری تا حد قابل توجهی مرتفع می شود.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب (دهه 60) مساجد کارکرد بسیار تاثیرگذاری داشتند، ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس تفکری در جامعه به وجود آمد که در کنار مسجد فرهنگ سرا ایجاد کنیم و نهادهایی به موازات مساجد ایجاد شد و به مرور زمان تا حدودی کارکرد مسجد در همه شئون اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مردم در کلان شهرها تعدیل شد.

 

رئوف خاطرنشان کرد: بعد از مقطعی در تهران مقام معظم رهبری ستادی با عنوان ستاد رسیدگی به امور مساجد را راه اندازی کردند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست ستاد مساجد پیشنهاد دادیم اگر در سطح استان مرجعی با عنوان مرکز رسیدگی به امور مساجد نداریم، این مجموعه با همین عنوان ذیل نماینده ولی فقیه ایجاد شود تا بتواند هماهنگی و هم افزایی بین ارکانی که در امور مسجد دخالت دارند، ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه می توان برای مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه ریزی، هدف گذاری و هدف ها را مشخص کرد، یادآور شد: در استان اتفاق های بزرگی در بحث مسجدسازی در انقلاب رقم خورد.

 

رئوف با اشاره به اینکه شهری مثل یاسوج به عنوان مرکز استان تعداد مساجد باید متناسب با تعداد محلات آن باشد، اضافه کرد: باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از برنامه ها را تهیه نقشه جامع شهر یاسوج دانست که چندین سال نقشه طرح جامع شهری برای اصلاحاتی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده و بنا بود برخی از روستاها به این طرح اضافه شوند که هنوز این طرح تعیین تکلیف نشده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی طرح جامع شهر سازمان مسکن و شهرسازی است، نشستی با حضور کارشناسان این سازمان به همراه طرح تفضیلی تشکیل و متناسب با گستردگی شهر پیش بینی مسجد در یاسوج صورت گرفته یا صورت نگرفته است.

 

رئوف گفت: اگر در این زمینه کارهای زیرساختی انجام شود بعد از پنج سال آثار و برکت های مسجد محوری را بیشتر خواهیم دید.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید افقی در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساختی تعریف شود، مجمع خیرین مسجدساز را راه اندازی کنیم و از ظرفیت خیرین درون و بیرون استان در زمینه گسترش و ساخت مساجد استفاده کرد.

پایان پیام/ 82