کانون های نسل دوم انقلاب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی می شوند

کانون های نسل دوم انقلاب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی می شوند

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
جلال ریزانه گفت: اولین نگاه ما در حوزه توسعه کانون ها مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب این است که ان شاءالله بتوانیم کانون های نسل دوم انقلاب را با مدل طراحی شده راه اندازی کنیم.

«جلال ریزانه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: اولین نگاه ما در حوزه توسعه کانون ها مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب این است که ان شاءالله بتوانیم کانون های نسل دوم انقلاب را با مدل طراحی شده راه اندازی کنیم.

 معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: در کانون های نسل دوم انقلاب یکی از حوزه های بسیار مورد توجه ما این است که هر فعالیتی که می خواهد در حوزه فرهنگ و هنر مساجد صورت بگیرد، باید دارای یک پیوست اقتصادی نیز باشد به گونه ای که کانون ها و بچه های مسجدی با درآمد زایی از فعالیت های خود، کیفیت خدمات را ارتقا داده و در نهایت از این طریق بتوانند فعالیت های خود را ادامه دهند.

وی بیان کرد: منابع در حوزه فرهنگ بسیار محدود است اما در مقابل ظرفیت هایی که بتواند منتهی به ایجاد ثروت در حوزه کانون ها شود بسیار زیاد است بنابراین سیاست دوم ما در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و در راه اندازی نسل دوم کانون ها این است که بتوانیم از حوزه کارآفرینی فرهنگی استفاده کنیم.

ریزانه اظهار کرد: اولین سیاست ما در ستاد عالی هماهنگی کانون های مساجد کشور این است که هر توسعه ای که می خواهد رخ دهد از دور دست ترین و محروم ترین مناطق صورت بگیرد، استان کرمان دارای ظرفیت های بسیار زیادی هم به لحاظ منابع استراتژیک در حوزه ژئو پولوتیک است و هم از منابع انسانی، طبیعی و منابع فرهنگی برخوردار می باشد.


معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ابراز کرد: الحمدلله توافقات خوبی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم ان شاءالله با راه اندازی چند شرکت دانش بنیان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت های ملی که در این حوزه طراحی و تعبیه شده بتوانیم این حرکت را در استان کرمان به عنوان اولین استان در کشور رقم زنیم.


وی اضافه کرد: در حوزه جنوب کرمان نیز ظرفیت های بسیار خوبی هم به لحاظ فضای سرمایه گذاری و هم از لحاظ استعدادهای منابع انسانی در حوزه کشاورزی و فرهنگی وجود دارد امیدوارم ان شاءالله بتوانیم طرح های قابل توجه و توجیهی در این خصوص داشته باشیم.

ریزانه تاکید کرد: سیاست ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای محرومیت زدایی، توانمندسازی است، در حقیقت قصد داریم شتاب دهنده هایی را در حوزه ستادهای استانی تعبیه کنیم و از این شتاب دهنده ها، ایده ها و منابع موجود درحوزه های کارآفرینی استفاده کنیم تا با تولید ثروت، اشتغالزایی صورت گیرد و خدمات فرهنگی که در این قالب به بچه های مسجد ارائه می شود، مثمر ثمر واقع شود.

معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: ان شاءالله سعی داریم با استفاده از منابع مستقر در جنوب کرمان بتوانیم در اولین اقدام، این منابع را با همت مدیران استانی در قالب طرحی به بهره برداری برسانیم تا درآمدهای آن در حوزه فعالیت های بچه های مسجدی در استان استفاده شود.

 

 وی بیان کرد: از کلیه بچه های مسجد که دارای ایده و طرح هستند درخواست داریم که ما را از پیشنهادات و نظرات خود محروم نکرده و پیشنهادات و ایده های خود را در اختیار ما قرار دهند زیرا ما هنگامی می توانیم موفق شویم که ایده های مختلف را شنیده و از توان و پتانسیل همه در پیشبرد برنامه ها استفاده کنیم.

ریزانه در خاتمه اظهار کرد: فضای مسجد یک فضای معنوی است که باید منتهی به رفع نیازهای جامعه ما و خصوصا در حوزه فعالیت کانون های مساجد شود و کانون های ما دارای استعدادها و پتانسیل های زیادی هستند که امیدواریم با مدیریت صحیح بتوانیم از این منابع به خوبی استفاده کنیم.

پایان پیام/ 586